12 juni – ‘Golf voor de Zorg’ – 2e editie

Vorig jaar organiseerden Raphaëlstichting en ‘huisdrukker’ SpringerUIt voor het eerst een sponsorgolftoernooi onder de titel ‘Golf voor de zorg’. De deelnemers sloegen € 5.000,- bij elkaar voor kinderdagcentrum Rozemarijn in Haarlem. De reacties waren erg positief. Volop reden om dit jaar een tweede editie te organiseren op 12 juni. Deze keer zullen ook de leden van Golfclub Dirkshorn worden uitgenodigd. We hopen dus op nog meer deelnemers! Ieder jaar kiezen de organisatoren een project van één van de locaties van de Raphaëlstichting dat niet vanuit de AWBZ gefinancierd wordt.

De volledige opbrengst is deze keer bestemd voor een ‘Motomed’ (beentrainer met fietslabyrint) voor de bewoners van Rudolf Steiner Zorg, een instelling voor ouderen met verpleeghuisindicatie. Deze fiets is gekoppeld aan stads- en landschapsbeelden op een groot scherm.

De gebruiker ‘rijdt’ door de straten en over de fietspaden. De beelden tijdens het fietsen hebben een stimulerende werking. Ook roepen de beelden herinneringen op: “Kijk daar deed ik altijd mijn boodschappen!”

Informatie: Mia Dekker (m.dekker@scorlewald.nl)

klik hier voor de uitnodiging
klik hier voor het aanmeldingsformulier