• HR servicedesk Medewerker

    HR Servicedesk Medewerker

    Geordend, precies en gedetailleerd! Dat is wat wij zoeken in onze nieuwe collega voor de HR Servicedesk. Samen met zo’n 7 collega’s ondersteun jij de organisatie op het gebied van HR-administratie. Lijkt dit je wat? Solliciteer dan snel.

    Wat ga je doen?
    In ons HR Servicedesk team heeft iedereen zijn/haar eigen specialiteit! Zo hebben we een expert op het gebied van verzuim, een collega die gek is op data-analyses, of een collega die haar werk bij de HR Servicedesk combineert met recruitment. En nu zoeken wij een Piet precies (of Petra)! Er zijn namelijk behoorlijk wat projecten die precisie vragen. Een van die precisie-projecten is het FWG-project. De FWG-inschaling betreft de inschaling van onze medewerkers in de CAO, die bepaalt welke salaris iemand ontvangt. Voor dit project dienen we aanpassingen in het HR-systeem te doen, medewerkers persoonlijk per brief te informeren over deze wijzigingen, en de verdere administratieve afwikkeling hiervan te verwerken. Deze aanpassingen dienen ook nog eens binnen een bepaalde tijd te zijn verwerkt. Maar dat is precies wat voor jou de functie zo heerlijk maakt!

    Naast de specialiteit van eenieder, zijn we 1 team met een gezamenlijke taak: het verwerken van alle HR-administratie voor de Raphaelstichting. Hierbij ben je het aanspreekpunt binnen de organisatie, zowel per mail als telefoon, voor alle medewerkers en leidinggevenden die jouw expertise en hulp nodig hebben. Door jouw kennis kun jij namelijk je collega’s goed informeren over de CAO, de arbeidsvoorwaarden en verdere personele regelingen. En om dit als team voor elkaar te krijgen, hebben we dagelijks contact bij onze dagstart. Op die manier bespreken we de taakverdeling, houden we contact en kunnen we hulp vragen of aanbieden.

    Wij bieden jou:

    • Een salaris conform CAO (Gehandicaptenzorg), in schaal 45. Dat betekent dat je een salaris tussen de €2151 en €3289 per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur).
    • Jij hebt de keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan, een computerplan of de keuze om hier vakantie-uren van te kopen.
    • Een goed pensioen via het Pensioenfonds Zorg & Welzijn, 8% vakantiegeld en 8,3 % eindejaarsuitkering.
    • Een laptop en telefoon om ook thuis jouw werkzaamheden uit te kunnen voeren.
    • Een leuke baan met een grote mate van zelfstandigheid en flexibiliteit. In afstemming met het team kan jij flexibel werken op uren en dagen die voor jou uitkomen. Als je de maandag en/of vrijdag voor je rekening kan nemen, zou dat in het rooster van het team fijn uitkomen!

    Wij vragen:

    • Een collega met een afgeronde mbo of hbo-opleiding richting Human Resource Management of Personeelszaken (of een soortgelijke opleiding)
    • Een beschikbaarheid van 32-36 uur per week van december tot februari. Vanaf februari zoeken we ter vervanging van een zwangerschapsverlof een collega voor 28 uur per week, tot en met mei 2022.
    • Aantoonbare ervaring met het verwerken van grote hoeveelheden administratie binnen een bepaald tijdsbestek. Je hebt bijvoorbeeld eerder een functie binnen een HR Servicedesk vervuld of op een salarisadministratie.
    • Je laat je niet snel uit het veld slaan. We zijn namelijk sinds kort centraal gaan werken en dat betekent dat we al een goede start hebben gemaakt met het standaardiseren van processen, maar we zijn er nog niet! Je moet er dus wel tegen kunnen dat we in een veranderproces zitten en zaken soms nog verbeterd kunnen worden. Maar jouw initiatieven en ideeën zijn hierbij zeker welkom!
    • Communicatieve vaardigheden: jij bent voor de gehele organisatie het aanspreekpunt op het gebied van HR-administratie. Een lastige regeling vanuit de CAO weet jij in begrijpelijke taal uit te leggen.
    • Teamspeler: zoals ook omschreven in de vacature, zorgen we er met z’n allen voor dat we onze doelen behalen!

    Interesse?
    Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van ons HR team? Solliciteer dan direct! Stuur je cv en motivatie per mail naar: solliciteren@raphaelstichting.nl en vermeld in de titel op welke vacature je solliciteert.

    Heb je nog wat vragen naar aanleiding van deze vacature? Stel ze dan per mail aan onze recruiter Judith Hamers. Dit kan per mail via j.hamers@raphaelstichting.nl of per whatsapp via 06-38298406.

    Gedurende het sollicitatieproces is het belangrijk dat jij een VOG kunt krijgen. Uiteraard kun je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start.

    Lees verder →
  • Woonbegeleider

    De Noorderhoeve is een thuis.
    Een plek waar je mag zijn wie je nu bent en waar je kan worden wie je in je diepste wezen bent.
    Iedereen is anders, niemand is gelijk, iedereen telt mee en een ieder zijn bijdrage doet er toe.

    Wij zoeken een:

    Woonbegeleider
    24 uur per week

    De kleinschaligheid, de mooie locatie tussen de duinen en de polder, de combinatie van landbouw en zorgbedrijf én de diverse groep bewoners maakt dit een unieke baan. De woongroep met maximaal 9 bewoners biedt jou de kans om persoonlijke zorg te verlenen. In afstemming met de behoeftes van de bewoners is er veel ruimte voor jouw eigen inbreng en initiatief.

    Je krijgt alle verantwoordelijkheden die bij jouw functie horen en met feedback en intervisie houden we elkaar scherp. Hoewel er maar één groepsleider tegelijkertijd in het woonhuis werkt, sta je er niet alleen voor. Jouw teamleden staan voor je klaar als er vragen of calamiteiten zijn.

    Taakomschrijving:

    • Je bent de spil van het dagelijkse reilen en zeilen in het woonhuis.
    • Waarbij je zorg draagt voor een fijne groepsdynamiek en een sfeer waarin mensen zich thuis voelen en veilig voelen.
    • Onder jouw begeleiding voelen de bewoners zich gehoord, gezien en gedragen.
    • Je bent persoonlijk ondersteuner van een aantal bewoners, van wie je de belangen vertegenwoordigt en actief het contact onderhoudt met hun netwerk.
    • Je bent in staat om voor elke bewoner te kijken naar de achtergrond, de kansen en de ontwikkelmogelijkheden van de bewoner. Vanuit daar vind je voor elke bewoner een passende vorm van begeleiding, waarbij de wensen, behoeften en eigen regie van de bewoner voorop staan.

    Jouw profiel:

    • Minimaal een passende afgeronde MBO niveau 4 opleiding
    • Minimaal 2 jaar werkervaring in de (gehandicapten)zorg
    • Affiniteit met de VG-LVB doelgroep
    • Zelfstandigheid in werken, taakverantwoordelijkheid en daadkracht
    • Geduldig, eerlijk en betrouwbaar
    • Praktisch en systematisch werken
    • Sociale en communicatieve vaardigheden met het accent op gelijkwaardigheid
    • Flexibel en bereid om naast dagdiensten ook weekend- en avonddienst te werken

    PRE

    • Kennis van en ervaring met zorginhoudelijke toepassing van antroposofie
    • Kennis en ervaring met hedendaagse zorgmethodieken
    • Wij bieden jou een inspirerende werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
    • Functieomvang: 24 uur per week, bij goed functioneren is er een mogelijkheid tot een vaste aanstelling
    • Werktijden: in overleg, volgens rooster
    • Salaris: schaal 40 CAO Gehandicaptenzorg

    Sollicitaties, CV + motivatiebrief, bij voorkeur per email op solliciteren@raphaelstichting.nl, t.a.v. Joost Heerschop.

    Meer informatie
    Wil je meer weten over de Noorderhoeve? Kijk op www.noorderhoeve.nl

    Lees verder →
  • Groepsleider

    De Noorderhoeve is een boerderij waar vitaliteit van mens, dier, plant en aarde voorop staat. 
Wil jij daar jouw bijdrage aan leveren?

    Wij zoeken een

    Groepsleider voor onze flexpool m/v
    4 tot 18 uur per week

    die zelfstandig, als onderdeel van een team, de zorg voor onze cliënten invult. Als flexwerker werk je, op oproepbasis, wisselende diensten op 1 van onze locaties waar 8 tot 9 volwassen cliënten wonen. Zij hebben een verstandelijke en/of psychiatrische zorgvraag.

    Als groepsleider bied je een veilige, vertrouwde en sociale woonsituatie waar de ontwikkeling van het individu centraal staat. Het is belangrijk dat je kunt aansluiten bij het ritme in het dagelijks leven van de cliënten en dat je aandacht hebt voor het welbevinden van de cliënten op meerdere gebieden.

    Het motiveren van zelfstandigheid zie je als een uitdaging. Uiteraard ben je adequaat genoeg om te helpen als je ziet dat het de bewoner niet lukt.

    Jouw profiel:

    • Minimaal een MMZ niveau 3 of 4, of je volgt deze opleiding
    • Je hebt affiniteit met de VG-LVB doelgroep
    • Je speelt flexibel in op de wisselende hulpvragen van cliënten
    • Je werkt zelfstandig en durft verantwoordelijkheid te nemen
    • In jouw sociale en communicatieve vaardigheden ligt het accent op gelijkwaardigheid
    • Je bent flexibel en bereid om naast dagdiensten ook weekend- en avonddienst te werken

    Wat bieden wij?

    • een inspirerende werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
    • Functieomvang: 4-18 uur per week
    • Werktijden in overleg, volgens rooster
    • Salaris conform CAO Gehandicaptenzorg

    Solliciteren
    Ben je enthousiast? Dan ontmoeten wij je graag! Stuur je CV met jouw motivatie naar solliciteren@raphaelstichting.nl.

    Meer informatie
    Wil je meer weten over de Noorderhoeve? Kijk op www.noorderhoeve.nl

    Lees verder →
  • Basis Arts

    Vacature (Basis) Arts met in het verlengde een opleidingsplek (AIOS) Arts Verstandelijk Gehandicapten 36 uur p.w.

    Op welke regel ben jij de uitzondering?
    Werken volgens het boekje gaat vaak niet bij onze cliënten. De uitzondering is eerder de regel en daarom zijn wij ook op zoek naar een arts die zorg op maat wil leren geven aan cliënten met een verstandelijke beperking. Een arts die zich als mens wil blijven oefenen in het ‘leren luisteren’ in de breedste zin van het woord. Want voordat je toekomt aan analyseren, goed samenwerken, geduld hebben en creatieve oplossingen verzinnen, is het belangrijk eerst goed te luisteren en zo je cliënten écht te zien in al hun complexiteit.

    Alleen met het hart kun je goed zien
    Ben jij de uitzondering op de regel en wil je je al werkende verder scholen tot AVG? Wil je je aansluiten bij een organisatie die zich laat inspireren door het antroposofische gedachtegoed (ook al ken je dit nu nog niet)? En wil je je dagelijks laten verrassen door de bijzondere ontmoetingen met onze cliënten – die vaak erg goed ‘met het hart kunnen luisteren’? Voel je dan vooral heel welkom om je als basisarts – die zich graag wil laten opleiden (AIOS) in het specialisme AVG – bij onze bijzondere club mensen aan te sluiten.

    Maatwerk in de praktijk: hoe ziet dat eruit?
    Eerst hoog over: je zult bijvoorbeeld te maken krijgen met gedragsproblematiek, epilepsie en het gebruik van psychofarmaca. Maar je houdt je ook bezig met preventie volgens de richtlijnen van Healthwatch programma’s. Daarnaast zet je jouw ervaring en kennis in voor de optimalisatie van de werkprocessen. Dit alles voor verschillende doelgroepen, zowel intra- als extramuraal en op verschillende locaties: van het bruisende Haarlem tot de uitgestrekte polders van de Middenbeemster

    In de praktijk: voor de ene cliënt met buikpijn ga je de medische molen door en bij de ander ga je op zoek naar veranderingen in de omgeving. Bij de ene cliënt zal je laagdrempelig een röntgenfoto laten maken, omdat zij doorloopt met een gebroken heup ondanks de pijn, terwijl je bij de ander juist zo min mogelijk naar het ziekenhuis wil, omdat hij daarna weken angstig is en zichzelf beschadigt. Als (toekomstig) AVG ben je dus continu aan het afwegen welke informatie je nodig hebt om tot een beleid of behandeling te komen en ook vooral wat je kunt laten vanwege de belasting van de diagnostiek. Je denkt mee in complexe casuïstiek, waarbij je jouw medische kennis ook inzet om bijvoorbeeld gedragsproblemen te analyseren.

    Je werkt hierbij nauw samen met twee ervaren AVG’s van de Raphaëlstichting die jou met raad en daad zullen ondersteunen bij je ontwikkeling en scholing. Daarnaast werk je ook nauw samen met andere disciplines, zoals gedragsdeskundigen, verpleegkundigen, therapeuten en huisartsen verdeeld over verschillende locaties.

    Wij bieden:
    Primaire arbeidsvoorwaarden
    Arbeidsvoorwaarden volgens CAO Gehandicaptenzorg.

    Secundaire arbeidsvoorwaarden
    – Opname in pensioenfonds PFZW
    – Een uitgebreid keuzepakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een computerplan en fietsregeling.

    Wie zijn wij?
    De Raphaëlstichting biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking en is daarnaast actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Er werken 1.400 medewerkers op diverse locaties in Noord- en Zuid-Holland voor 1.200 cliënten van alle leeftijden. De Raphaëlstichting werkt vanuit een antroposofisch geïnspireerde zorgvisie waarin de individuele ontwikkeling van cliënt en medewerker voorop staat. Binnen een intensief gemeenschapsleven is er veel aandacht voor kunst en cultuur. Het centraal bureau is gevestigd in Schoorl.

    Procedure en contact
    Nieuwsgierig? Neem dan contact op met de AVG artsen. José Zuijdam (06-86871501) en Rob Jongbloed (06-23332835) staan je graag te woord.

    Heb je vragen?
    Neem dan contact op met José Zuijdam AVG, bereikbaar op 06-86871501 of met Rob Jongbloed AVG, bereikbaar op 06-23332835.

    Procedure
    – Het opvragen van referenties maakt onderdeel uit van onze procedure.
    – Wij voeren een achtergrondonderzoek uit, waarbij het kunnen verkrijgen van een VOG een vereiste.
    – Je kunt via de knop ‘solliciteer online’ of per email naar: solliciteren@raphaelstichting.nl reageren op de vacature.

    Lees verder →
  • Woonbegeleider

    Woonbegeleider 24 uur per week

    Noorderhoeve, Schoorl

    De kleinschaligheid, de mooie locatie tussen de duinen en de polder, de combinatie van landbouw en zorgbedrijf én de diverse groep bewoners maakt dit een unieke baan. De woongroep met maximaal 9 bewoners biedt jou de kans om persoonlijke zorg te verlenen. In afstemming met de behoeftes van de bewoners is er veel ruimte voor jouw eigen inbreng en initiatief.

    Je krijgt alle verantwoordelijkheden die bij jouw functie horen en met feedback en intervisie houden we elkaar scherp. Hoewel er maar één groepsleider tegelijkertijd in het woonhuis werkt, sta je er niet alleen voor. Jouw teamleden staan voor je klaar als er vragen of calamiteiten zijn.

    Taakomschrijving:

    • Je bent de spil van het dagelijkse reilen en zeilen in het woonhuis.Waarbij je zorgdraagt voor een fijne groepsdynamiek en een sfeer waarin mensen zich thuis voelen en veilig voelen.
    • Onder jouw begeleiding voelen de bewoners zich gehoord, gezien en gedragen.
    • Je bent persoonlijk ondersteuner van een aantal bewoners, van wie je de belangen vertegenwoordigt en actief het contact onderhoudt met hun netwerk.
    • Je bent in staat om voor elke bewoner te kijken naar de achtergrond, de kansen en de ontwikkelmogelijkheden van de bewoner. Vanuit daar vind je voor elke bewoner een passende vorm van begeleiding, waarbij de wensen, behoeften en eigen regie van de bewoner voorop staan.

    Jouw profiel:

    • Minimaal een passende afgeronde MBO niveau 4 opleiding
    • Minimaal 2 jaar werkervaring in de (gehandicapten)zorg
    • Affiniteit met de VG-LVB doelgroep
    • Zelfstandigheid in werken, taakverantwoordelijkheid en daadkracht
    • Geduldig, eerlijk en betrouwbaar
    • Praktisch en systematisch werken
    • Sociale en communicatieve vaardigheden met het accent op gelijkwaardigheid
    • Flexibel en bereid om naast dagdiensten ook weekend- en avonddienst te werken

    PRE

    • Kennis van en ervaring met zorginhoudelijke toepassing van antroposofie
    • Kennis en ervaring met hedendaagse zorgmethodieken

    Wij bieden jou een inspirerende werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

    Functieomvang:

    24 uur per week, bij goed functioneren is er een mogelijkheid tot een vaste aanstelling

    Werktijden: in overleg, volgens rooster

    Salaris: schaal  40 CAO Gehandicaptenzorg

    Sollicitaties, CV + motivatiebrief,  bij voorkeur per email op ieke.spijker@noorderhoeve.nl, t.a.v. Ieke Spijker

    of per post naar De Noorderhoeve, t.a.v. I. Spijker, Duinweg 125, 1871 AH in Schoorl.

    Voor meer informatie over de Noorderhoeve kunt u terecht op onze website: www.noorderhoeve.nl

    Lees verder →
  • AVG arts (Basis)

    Vacature AVG arts/ (Basis) Arts met in het verlengde een opleidingsplek (AIOS) Arts Verstandelijk Gehandicapten 36 uur per week

    Op welke regel ben jij de uitzondering?
    Werken volgens het boekje gaat vaak niet bij onze cliënten. De uitzondering is eerder de regel. Daarom zijn wij op zoek naar een arts die zorg op maat wil leren geven aan cliënten met een verstandelijke beperking. Een arts die zich als mens wil blijven oefenen in het ‘leren luisteren’. Want voordat je toekomt aan analyseren, samenwerken, geduld hebben en creatieve oplossingen verzinnen, is het belangrijk eerst goed te luisteren en zo je cliënten écht te zien.

    Alleen met het hart kun je goed zien.
    Ben jij die uitzondering op de regel en wil je je al werkende verder scholen tot AVG? Wil je je aansluiten bij een organisatie die zich laat inspireren door het antroposofische gedachtegoed (ook al ken je dit nu nog niet)? En wil je je dagelijks laten verrassen door de bijzondere ontmoetingen met onze cliënten – die vaak erg goed ‘met het hart kunnen luisteren’? Voel je dan vooral heel welkom om je als basisarts – die zich graag laat opleiden (AIOS) in het specialisme AVG – bij ons aan te sluiten. Ben je echter reeds ervaren als AVG arts dan nodigen we ook graag uit voor een nadere kennismaking.

    Maatwerk in de praktijk: hoe ziet dat eruit?
    Eerst hoog over: je krijgt bijvoorbeeld te maken met gedragsproblematiek, epilepsie en het gebruik van psychofarmaca. Maar ook met preventie volgens de richtlijnen van Healthwatch programma’s. Daarnaast zet je jouw ervaring en kennis in voor de optimalisatie van de werkprocessen. Dit alles voor verschillende doelgroepen, zowel intra- als extramuraal, en op verschillende locaties: van het bruisende Haarlem tot de uitgestrekte polders van de Middenbeemster

    In de praktijk: voor de ene cliënt met buikpijn ga je de medische molen door en bij de ander ga je op zoek naar veranderingen in de omgeving. Bij de ene cliënt laat je laagdrempelig een röntgenfoto maken, omdat zij doorloopt met een gebroken heup ondanks de pijn. Bij de andere cliënt wil je juist zo min mogelijk naar het ziekenhuis, omdat hij daarna weken angstig is en zichzelf beschadigt. Als (toekomstig) AVG ben je dus continu aan het afwegen welke informatie je nodig hebt om tot een beleid of behandeling te komen en ook vooral wat je kunt laten vanwege de belasting van de diagnostiek. Je denkt mee in complexe casuïstiek, waarbij je jouw medische kennis ook inzet om bijvoorbeeld gedragsproblemen te analyseren.

    Je werkt hierbij nauw samen met twee ervaren AVG’s van de Raphaëlstichting die jou met raad en daad ondersteunen bij je ontwikkeling en scholing. Daarnaast werk je ook nauw samen met andere disciplines, zoals gedragsdeskundigen, verpleegkundigen, therapeuten en huisartsen verdeeld over verschillende locaties.

    Functie eisen:

    • Afgestudeerd (basis)arts.
    • Affiniteit met een GHZ doelgroep.
    • Affiniteit met integrale zorg.
    • Goed kunnen samenwerken met directe collega’s.
    • Flexibel inzetbaar.
    • Affiniteit met het antroposofisch mensbeeld is een pre.

    Wij bieden:

    • Arbeidsvoorwaarden zijn volgens de cao Gehandicaptenzorg, schaal 60 voor een arts in opleiding
    • Je start met een jaarcontract met de intentie om dit om te zetten in een vast dienstverband bij goed functioneren.
    • Je krijgt een grote mate van zelfstandigheid binnen een hecht team.
    • Er zijn voldoende mogelijkheden tot (bij)scholing en/of opleidingen, workshops.
    • Opname pensioenfonds PFZW
    • Fiets- en/of computerregeling
    • Eindejaarsuitkering
    • Duurzame inzetbaarheid is een belangrijk thema in de CAO Gehandicaptenzorg. Je krijgt de beschikking over een PBL-budget, welke je kunt inzetten voor duurzame inzetbaarheid, vrije tijd en/of het meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden.
      Een werkomgeving die zich uitstrekt over prachtige zorglocaties in Noord en Zuid-Holland

    Wie zijn wij?
    De Raphaëlstichting biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking en is daarnaast actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Er werken 1.400 medewerkers op diverse locaties in Noord- en Zuid-Holland voor 1.200 cliënten van alle leeftijden. De Raphaëlstichting werkt vanuit een antroposofisch geïnspireerde zorgvisie waarin de individuele ontwikkeling van cliënt en medewerker voorop staat. Binnen een intensief gemeenschapsleven is er veel aandacht voor kunst en cultuur. Het centraal bureau is gevestigd in Schoorl.

    Procedure en contact
    Nieuwsgierig? Neem dan contact op met de AVG artsen. José Zuijdam (06-86871501) en Rob Jongbloed (06-23332835) staan je graag te woord.

    Het opvragen van referenties maakt onderdeel uit van onze procedure.
    Wij voeren een achtergrondonderzoek uit, waarbij het kunnen verkrijgen van een VOG een vereiste is.
    Je kunt per e-mail reageren: solliciteren@raphaelstichting.nl.

    Lees verder →
  • Kwaliteitsrapport & Jaarverslag 2020

    In een jaar waarin de wereld op een bepaalde manier tot stilstand kwam en er adembenemend mooie luchten waren zonder vliegtuigstrepen. Waarin de jaarwisseling ingetogen gevierd werd zonder knallen en vuurpijlen. Maar ook een jaar waarin er door iedereen ongelooflijk hard is gewerkt. In dat jaar werd de veerkracht van eenieder soms tot het uiterste op de proef gesteld, door angst, verdriet of onzekerheid rondom de ineens veel minder maakbare wereld.

    Voor het jaar 2020 waren er mooie projecten gepland en was er het voornemen om op vele terreinen in dialoog met alle betrokkenen verder te gaan op de ingeslagen weg. Vooral goed luisteren… naar cliënten, medewerkers en verwanten en proberen om iedereen aan tafel te krijgen als het om belangrijke besluitvorming gaat. Hoe anders kan het lopen!

    Klik hier voor het Kwaliteitsrapport & Jaarverslag 2020.

    Lees verder →
  • Online bewonersconferentie groot succes!

    (26 mei 2021)

    De landelijke bewonersconferentie die dit jaar online plaatsvond vanwege Corona was een groot succes. Zo’n 80 – 100 bewoners van antroposofische zorgaanbieders uit Nederland en België zagen een wervelende show met zang, filmpjes en een quiz, gepresenteerd vanuit de Hieramzaal van Midgard.

    Onderdeel van de show waren leuke filmpjes van de Reiziger. In het ene filmpje zie je hoe je een bananencake kunt maken en in het andere filmpje laten Franke, Serene en Daniël zien waar de deelnemers aan de conferentie in 2022 gehuisvest gaan worden.

    De Rijzende kok
    Rondleiding Dopersduin

    Klik hier voor het programma met het Midgardlied en het recept van de bananencake.

    Lees verder →
  • Privacy-Security Information Officer (SO)

    Privacy-Security information officer (SO) 24-32uur

    Raphaëlstichting Centraal Bureau, Schoorl

    Wij zoeken een SO met affiniteit voor ICT en hart voor de zorg

    De SO is dé spin in het web als het gaat om de beveiliging van informatie van de Raphaëlstichting. De SO is verantwoordelijk voor het implementeren van, en toezicht houden op het privacy en informatiebeveiligingsbeleid. De SO heeft een centrale rol in het beheren van alle processen die daarmee te maken hebben en moet ervoor zorgen dat de Raphaëlstichting voldoet aan de organisatorische en technische beveiligingsmaatregelen die geïmplementeerd en beheerd dient te worden.

    Wat ga je doen?
    Tot de taken behoren:

    • Het volgen en toezien op implementatie en naleving van de wet- en regelgeving op gebied van privacy en informatiebeveiliging zodat cliënten, verwanten en medewerkers erop kunnen vertrouwen dat we zorgvuldig en rechtmatig omgaan met hun persoonsgegevens.
    • Ontwikkelen en up to date houden van het beleid op het gebied van de informatiebeveiliging, privacy en de relevante NEN/ISO normen en erop toezien dat het beleid en de normen wordt geïmplementeerd en nageleefd.
    • Onderzoeken en analyseren van meldingen op het gebied van datalekken en informatiebeveiligingsincidenten en rapporteren aan bestuur.
    • Prikkelen en vergroten van het bewustzijn van medewerkers door bv organiseren van scholing of e-learning en het schrijven van artikelen.
    • Signaleren van tekortkomingen in de naleving van het beleid informatieveiligheid en bescherming persoonsgegevens, inspireren tot verbeteringen en het adviseren van aanvullende maatregelen aan Raad van Bestuur.
    • Organiseren of uitvoeren van DPIA’s (Data Protection Impact Assesment) of andersoortige audits en checks. Verzorgen van grondige risico-analyses en controles op het gebied van de privacy en informatiebeveiliging.
    • Beoordelen van contracten, monitoren van afspraken en verwerkersovereenkomsten met externe partijen.

    Wat vragen wij?

    • Een medewerker (v/m) met:
– HBO/WO werk- en denkniveau.
    • Kennis van wet- en regelgeving op gebied van bescherming persoonsgegevens en up to date kennis van de normen betreffende informatiebeveiliging en ICT technieken (netwerken, besturingssystemen, applicaties).
    • Bij voorkeur een gecertificeerde opleiding op het gebied van privacy/informatiebeveiliging of bereid om een opleiding hiervoor te volgen.
      Integriteit en nauwgezetheid.
    • Verbindende kwaliteiten, goede advies- en communicatieve vaardigheden, een vlotte pen.
    • Probleemoplossend vermogen in overleg met alle partijen.
    • Sterke analyse vaardigheden.
    • Een positieve instelling en het vermogen om collega’s te overtuigen.
      Kennis van de zorgsector is een pré: je weet wat er speelt in de zorg en hebt ervaring met verschillende zorg-applicaties.

    Wat bieden wij?

    • Je start met een jaarcontract met de intentie om dit om te zetten in een vast dienstverband bij goed functioneren.
    • Je krijgt een grote mate van zelfstandigheid binnen een hecht team.
    • Er zijn voldoende mogelijkheden tot (bij)scholing en/of opleidingen, workshops.
    • Arbeidsvoorwaarden zijn volgens de cao Gehandicaptenzorg, schaal 55/60 (afhankelijk van kennis en ervaring).
    • Opname pensioenfonds PFZW.
    • Fiets- en/of computerregeling
    • Eindejaarsuitkering
    • Duurzame inzetbaarheid is een belangrijk thema in de CAO Gehandicaptenzorg. Je krijgt de beschikking over een PBL-budget, welke je kunt inzetten voor duurzame inzetbaarheid, vrije tijd en/of het meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden.
    • Een werkomgeving die zich uitstrekt over prachtige zorglocaties in Noord en Zuid-Holland en een eigen bureau aan de voet van de duinen in Schoorl.

    De Raphaëlstichting in het kort
    De Raphaëlstichting biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking en is daarnaast actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Er werken 1.400 medewerkers op diverse locaties in Noord- en Zuid-Holland voor 1.200 cliënten van alle leeftijden. De Raphaëlstichting werkt vanuit een antroposofisch geïnspireerde zorgvisie waarin de individuele ontwikkeling van cliënt en medewerker voorop staat. Het centraal bureau (jouw thuisbasis) is gevestigd in Schoorl.

    Enthousiast?
    Ben je zelf enthousiast of ken je iemand die bij ons heel gelukkig zou kunnen worden? Neem dan contact op met Marlies Boesten (06-27872856)

    Je kunt ook meteen solliciteren. Stuur je cv en motivatie voor 28 september 2021 naar solliciteren@raphaelstichting.nl. Vermeld in je mail om welke functie het gaat.

    Wat gaat er verder gebeuren?
    Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start.

    Deel dit bericht:




    Lees verder →
  • tetstie

    Beleidsmedewerker Zorg en Kwaliteit 32-36 uur
    Raphaëlstichting Centraal Bureau, Schoorl

    Elke dag met plezier naar je werk?
    Bij ons mag je dagelijks je plezier halen uit het aansluiten in de leefwereld, in de taal en in de logica van een bonte verzameling mensen waarmee en waarvoor wij werken.

    Dit zeiden nieuwe collega’s van het Centraal Bureau die je voorgingen:

    Ik voelde me gelijk thuis en op mijn gemak. Wat een heerlijke sfeer hangt er op de locaties, en wat een aandacht is er voor de omgeving en al het groen.

    • Bij de Raphaëlstichting hebben veel collega’s échte aandacht en interesse voor elkaar.
    • De kwaliteit van het proces dat je samen doorloopt, is hier minstens zo belangrijk als de doelen. Hier proberen we het echt samen te doen, ook met cliënten en verwanten… en ja, dat duurt soms wel wat langer.
    • In mijn vorige baan had ik ook resultaat van mijn werk, maar dat drukte zich uit in wel of niet gehaalde targets (de bekende vinkjes zeg maar). Hier kijk ik aan het einde van de dag terug en zie ik wat ik (indirect) heb kunnen betekenen voor de cliënten en collega’s. Ja, ik werk vaak op kantoor en zelfs daar ervaar ik dit… kun je nagaan als ik op pad ben.

    Wie zoeken wij?
    Wij (Judith en Michel) zijn op zoek naar een nieuwe collega die niet bang is om buiten de lijntjes te kleuren wanneer dat nodig is, die graag onder de mensen is maar zich ook prima aan monnikenwerk kan wijden. Een collega met een dwarse creatieve kijk op kwaliteit van zorg, een eigen mening, een flinke dosis humor en een stevige ruggengraat (of ‘brede schouders’… dat mag ook).

    Hoe kan je werkdag eruitzien?
    07:50 (of later, of eerder: wat jij wilt): Je rijdt de Duinweg in Schoorl op, richting het Centraal bureau. Als je in de auto zit draai je de airco en radio uit en draai je een raampje open. Een diepe bosgeur golft je over het hoge duin tegemoet en je neemt een paar bewuste diepe ademteugen.
    08:00 Je zet je kopje biologische koffie (of thee) van Simon Lévelt op een van de drie bureaus, zet een raampje open en start je computer op. Als je je mail opent is het elke dag weer een cadeautje dat er zoveel mensen aan je gedacht hebben en graag iets van je willen weten of ergens over van gedachten willen wisselen.
    08:30: Je collega’s komen binnen… en nog tijdens het jassen ophangen begint het dagelijks werkoverleg. Er is altijd wel ergens iets aan de hand… en het is fijn om de dag samen te beginnen en waar nodig elkaar even te ondersteunen.
    09:00: Vanaf dit tijdstip vergeet je dat je aan het werk bent… Je bent of op pad naar een van de locaties of bijvoorbeeld onderweg naar een seminar of intercollegiaal overleg. Het kan ook zijn dat je je stort op de incidentanalyses, een rapport voor de inspectie schrijft of naar huis bent gegaan omdat je daar in alle rust wilt werken aan een beleidsmemo. Later op de dag zit je nog een werkgroep voor (bijvoorbeeld over medicatie), neem je deel aan een projectgroep om bijvoorbeeld de nazorg te verbeteren én bied je nog ondersteuning aan een van de vakgroepen (bijvoorbeeld het artsenoverleg). Je wordt de hele dag gebeld, gewhatsappt of gemaild en schakelt dus vloeiend tussen korte interventies met raad en daad, meedenken wat handig is en hoe iets tactisch aan te pakken, of grotere vergezichten (waar moeten we over twee of drie jaar staan?). Er is wederzijds een direct lijntje met het bestuur, om te sparren, visie uit te wisselen of een vraagstuk nader te bekijken.
    17:00 (of later, of eerder: wat jij wilt): Je sluit af en gaat naar huis. Tevreden kijk je terug, want in het werkoverleg is met elkaar geconcludeerd dat er minder fouten zitten in de baxterrollen met medicatie van de apotheek. Dit betekent minder kans op medicijnvergissingen, en dus minder risico voor cliënten. Het gesprek over de nazorg liep minder goed… waar zou dat aan liggen en hoe krijg je volgende keer wel iedereen aan tafel?

    Breng jij de volgende kennis en ervaring mee?
    Je hebt vast al wel gemerkt dat het ons vooral gaat om jou, en of jij bij ons met plezier naar je werk gaat omdat je écht iets kunt toevoegen. Naast je persoonlijkheid en lach is het daarvoor wel nodig dat je verstand van zaken hebt, dus hoe meer van onderstaande (abstracte) punten je kunt aanvinken, hoe groter de kans op een goeie langdurige match.

    • Je bent in staat projecten systematisch en met overtuigingskracht te leiden en staat daarbij stevig in je schoenen. Om een beetje een idee te krijgen met welke projecten de kwaliteitsdienst bezig is, kun je een kijkje nemen in het (concept) kwaliteitsrapport: https://www.raphaelstichting.nl/kwaliteitsrapport-2020/
    • Je leidt of ondersteunt verschillende vakgroepen en werkgroepen en fungeert binnen ons vakgebied als aanspreekpunt voor vraagstukken op tactisch of strategisch niveau.
    • Je geeft leiding aan enkele stafmedewerkers die gelieerd zijn aan de kwaliteitsdienst.
       Je initieert en onderhoudt naast het interne netwerk ook (netwerk)contacten met externe instanties op diverse niveaus.
       Je onderzoekt en analyseert in- en externe ontwikkelingen, kansen en knelpunten, bijvoorbeeld op het gebied van wet- en regelgeving of intern beleid, die direct of indirect van invloed zijn op de kwaliteit van zorg.
       Je vertaalt deze naar tactisch of strategisch beleid door o.a. het schrijven van beleidsnotities en (beleids-)voorstellen.
       Je analyseert gegevens, voert impact- en risicoanalyses uit en stelt (periodieke) overzichten en managementrapportages op.
       Je zorgt (samen met het management) voor de implementatie van tactisch en strategisch beleid, stemt hiertoe goed af met betrokkenen en draagt zorg voor de evaluatie hiervan.
       Je monitort de juiste toepassing van het vastgesteld beleid, signaleert knelpunten in het werkproces en onderneemt actie.

    Wat bieden wij?
     Je start met een jaarcontract met de intentie om dit om te zetten in een vast dienstverband bij goed functioneren.
     Je krijgt een grote mate van zelfstandigheid binnen een hecht team.
     Er zijn voldoende mogelijkheden tot (bij)scholing en/of opleidingen, workshops.
     Arbeidsvoorwaarden zijn volgens de cao Gehandicaptenzorg, schaal 55/60 (afhankelijk van kennis en ervaring).
     Opname pensioenfonds PFZW.
     Fiets- en/of computerregeling
     Eindejaarsuitkering
     Duurzame inzetbaarheid is een belangrijk thema in de CAO Gehandicaptenzorg. Je krijgt de beschikking over een PBL-budget, welke je kunt inzetten voor duurzame inzetbaarheid, vrije tijd en/of het meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden.
     Een werkomgeving die zich uitstrekt over prachtige zorglocaties in Noord en Zuid-Holland en een eigen bureau aan de voet van de duinen in Schoorl.

    De Raphaëlstichting in het kort
    De Raphaëlstichting biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking en is daarnaast actief in de psychiatrie en verpleeghuiszorg. Er werken 1.400 medewerkers op diverse locaties in Noord- en Zuid-Holland voor 1.200 cliënten van alle leeftijden. De Raphaëlstichting werkt vanuit een antroposofisch geïnspireerde zorgvisie waarin de individuele ontwikkeling van cliënt en medewerker voorop staat. Het centraal bureau (jouw thuisbasis) is gevestigd in Schoorl.

    Enthousiast?
    Ben je zelf enthousiast of ken je iemand die bij ons heel gelukkig zou kunnen worden? Neem dan contact op met Judith Kemp (06 86852054)

    Procedure
     De vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat;
     Het opvragen van referenties maakt onderdeel uit van de procedure;
     Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een vereiste;
     De vacature blijft openstaan totdat er een geschikte kandidaat gevonden is.
     Reageren kan uitsluitend per mail aan solliciteren@raphaelstichting.nl of via de ‘solliciteer online’ button.

    Lees verder →