Klacht of
compliment?

Vertel het ons

Wat kunt u doen als u een klacht of compliment heeft?

Een klacht is een uiting van ontevredenheid over een dienst, een medewerker of een product. U kunt zich bijvoorbeeld niet goed behandeld voelen of iets verloopt anders dan u had verwacht. Bij de Raphaëlstichting doen onze medewerkers elke dag hun best om goede zorg en ondersteuning te bieden. Toch kan er soms iets misgaan. Wij vinden het belangrijk dat u uw klacht met ons deelt. Zo kunnen we samen zoeken naar een passende oplossing en onze zorg blijven verbeteren.

Heeft u juist een compliment of positieve ervaring? Ook dan horen we dat graag! Een compliment geeft erkenning aan onze medewerkers en laat zien wat goed gaat. Zo weten we wat gewaardeerd wordt en kunnen we dit blijven doen én verder ontwikkelen.

Of het nu gaat om een klacht of compliment: laat het ons weten. Uw feedback helpt ons om de zorg menselijk en betrokken te houden.

Begin met een gesprek
Bij een klacht of probleem is een open gesprek met de betrokken persoon vaak de beste eerste stap. Samen kom je meestal tot een oplossing.

Leidinggevende helpt mee
Lukt het niet om het samen op te lossen? Dan kan de leidinggevende meedenken en helpen zoeken naar een passende oplossing.

Vertrouwenspersoon inschakelen
Is het lastig om het gesprek aan te gaan of kom je er niet uit? Neem dan contact op met een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Deze luistert naar je verhaal en kijkt wat jou kan helpen. Bijvoorbeeld ondersteuning bij een vervolggesprek.

Contactgegevens:

  • Een klacht kunt via dit formulier of telefonisch kenbaar maken
  • Voor zorgen over gewone zorg: Ank van Duinen – 06-33687282
  • Voor zorgen over onvrijwillige zorg: Stemgever – 088-6781000 (zij verwijzen je door naar de juiste vertrouwenspersoon)

Afhandeling van de klacht
Het is van belang dat we samen proberen om een oplossing te vinden voor de klacht. Hiervoor zijn verschillende routes mogelijk.