Kwaliteitsbeleid
Met hoofd, hart en handen
Kwaliteitsbeleid
Zorg op maat met aandacht voor de mens
De Raphaëlstichting biedt al meer dan 50 jaar zorg en ondersteuning op maat aan mensen met een verstandelijke, lichamelijke, psychiatrische of meervoudige beperking. Bij ons staat de mens centraal. Wij geloven in persoonlijke groei, zowel voor cliënten als medewerkers.
Persoonlijke en multidisciplinaire zorg
Onze zorgteams bestaan uit deskundige professionals, zoals: persoonlijk begeleiders, artsen, therapeuten en verpleegkundigen. Samen met vrijwilligers en het netwerk van de cliënt leveren wij betrokken en afgestemde zorg. De meeste cliënten ontvangen zorg via de Wet langdurige zorg (Wlz), maar we werken ook samen met ongeveer 30 gemeenten in Nederland.
Visie op kwaliteit van zorg
Voor ons betekent kwaliteit van zorg: hoe cliënten en hun omgeving onze zorg ervaren. Wij zetten ons in voor een betekenisvol leven, waarbij mensen zoveel mogelijk eigen regie houden en hun talenten kunnen ontwikkelen.
Onze zorg is:
- Persoonlijk en passend
- Gericht op kwaliteit van leven
- Veilig
Hoe waarborgen en verbeteren wij de kwaliteit van zorg?
Bij de Raphaëlstichting staat de cliënt centraal. We verbeteren de zorg continu via reflectie, ontwikkeling en het zichtbaar maken van talenten. Onze aanpak is gebaseerd op het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg (2023–2028).
Onze kwaliteitsaanpak in het kort:
- Leren en verbeteren is onderdeel van ons dagelijks werk. We werken cyclisch (PDCA) en reflecteren actief op wat beter kan.
- Kwaliteitskompas als leidraad voor betere zorg.
- Jaarlijks kwaliteitsbeeld voor leren en ontwikkelen.
Heeft u vragen over het kwaliteitsbeleid?
Neem gerust contact met ons op via kwaliteit@raphaelstichting.nl.
Documenten
Jaarverslag en Kwaliteitsbeeld 2024
Kwaliteiten
Focus 2025
Kwaliteiten
Meerjarenkaderbrief 2023–2026
Kwaliteiten
Onkosten RvB en RvT 2024
Kwaliteiten
ANBI informatie 2024
Kwaliteiten