Scorlewald

Scorlewald is een van de vier grote zorginstellingen van de Raphaëlstichting. Op en in de buurt van de instelling wonen en werken ruim 130 bewoners. De instelling is te vergelijken met een dorpsgemeenschap. Er zijn elf werkplaatsen waar op ambachtelijke wijze mooie en duurzame producten worden gemaakt, waaronder lieren, fluiten en trommels van het merk Choroi. Aan de ingang van de instelling is de winkel Kardeis waar eigen producten uit de werkplaatsen, zoals brood en groenten, worden verkocht. Ook is er een woonhuis voor jongeren.

Scorlewald
Valkenlaan 14
1871 AV Schoorl
t 072 – 509 94 44
e info@scorlewald.nl
www.scorlewald.nl

Kardeis lunchroom

In Kardeis, de buurtwinkel en lunchroom van Scorlewald vind je een ruim assortiment aan levensmiddelen én ambachtelijke producten uit de 18 werkplaatsen van de instelling:
-biologisch brood en banket
-biologisch dynamische groenten en bloemen
-muziekinstrumenten, textiel en keramiek
-houten speelgoed en sieraden.

Vóór de winkel is een heerlijk zonnig terras waar je kunt genieten van een kop koffie en/of een biologische lunch.

Kardeis
Valkenlaan 14
1871 AV Schoorl
t 072 – 509 94 32
e kardeis@scorlewald.nl
www.kardeis.nl

De Hoftuin

De Hoftuin biedt dagbesteding aan mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. De tuinderij bevindt zich op een idyllisch landgoed aan de Eeuwigelaan in Bergen. In De Hoftuin worden verschillende groenten, kruiden, bloemen en fruit voor Het Hof en voor blooming geteeld. Op geheel biologische wijze. Ook vindt er ter­rein­onder­houd plaats.
Aan deelnemers wordt de moge­lijk­heid geboden om tijdens het werk een opleiding te volgen tot assi­stent-­tuinder. Deze opleiding is heel erg gericht op de praktijk.Voor meer informatie, neem contact op via m.maris@scorlewald.nl of bel: 072 – 509 94 44

De Hoftuin
Eeuwigelaan 1
1861 CL Bergen
m 06-511 03 148
t 072 – 509 94 44
e dehoftuin@scorlewald.nl
Klik hier voor de flyer
Volg De Hoftuin op Facebook

Feniks keramiekatelier

Keramiekatelier Feniks is een pottenbakkerij en grafische werkplaats met winkel in het hartje van Schoorl (NH). In de winkel worden keramiek, lino’s en kaarsen verkocht.
Het keramiek en de lino’s worden vervaardigd in het atelier door mensen met een beperking. Zij maken bijzonder gebruikskeramiek met een kunstzinnige uitstraling en drukken lino’s op een kleine etspers. Feniks maakt onderdeel uit van Scorlewald.

Feniks
Paardenmarkt 26-27
1871 CV  Schoorl
t 072 – 509 45 84
www.feniks-atelier.nl

Noorderhoeve

De Noorderhoeve is een biodynamische zorgboerderij aan de duinrand in Schoorl en biedt dagbesteding en woon-werkplekken aan mensen met een langdurige zorgvraag. Ook is Noorderhoeve een leer-werkbedrijf voor jongvolwassenen met afstand tot het onderwijs en de arbeidsmarkt.

Op 45 hectare is er melkvee, jongvee, geiten en kippen en worden groentes, kruiden, bloemen en fruit geteeld. Naast de productie van biodynamische voeding ontwikkelt Noorderhoeve een gastvrij boerenlandschap met een grote biodiversiteit.
Educatie is een van de speerpunten. De boeren dragen hun kennis en ervaring uit doormiddel van rondleidingen, gastlessen, meewerkdagen en schooltuintjes en Noorderhoeve ontvangt graag stagiaires van de vakopleidingen. Voor cliënten is de ‘Noorderhoeve School’ opgezet.

Noorderhoeve
Duinweg 125
1871 AH Schoorl

Grote Heklaantje 5
1862 PM Bergen

t 072 – 509 17 38
e secretariaat@noorderhoeve.nl
www.noorderhoeve.nl

Centraal Bureau

Het Centraal Bureau van de Raphaëlstichting is gevestigd in het voormalig gemeentehuis van Schoorl. Alle ondersteunende diensten van de stichting zijn er in ondergebracht.

Raphaëlstichting
Duinweg 35