Oosterheem genomineerd

Het Architectuur Informatiecentrum Alkmaar heeft woonhuis en werkgebouw van Oosterheem – ontworpen door Yaike Dunselman van bureau 9 graden architectuur – genomineerd voor de AIA-ARCHITECTUURPRIJS 2017 voor het mooiste gebouw van Langedijk. Yaike Dunselman ontwierp in de afgelopen jaren meerdere gebouwen voor de Raphaëlstichting.

Ter gelegenheid van de Dag van de Architectuur 2017 organiseert het Architectuur Informatiecentrum Alkmaar (AIA) in juni een tentoonstelling van bijzondere hedendaagse architectuur in Langedijk. Het gaat daarbij om 30 belangrijkste nieuwbouwprojecten van de afgelopen 25 jaar.
De tentoonstelling vindt plaats van 10 juni tot en met 10 juli 2017 plaats in het Museum Broeker Veiling in Langedijk.

Iedere bezoeker van de expositie kan tot 21 juni zijn stem uitbrengen wat hij of zij ziet als het mooiste gebouw van Langedijk.
Op zaterdag 24 juni zullen tijdens een openbare manifestatie in het Museum Broeker Veiling de prijswinnaars bekend worden gemaakt.
De winnaars ontvangen uit handen van de loco- of waarnemend burgemeester van Langedijk de AIA-ARCHITECTUURPRIJS 2017, die ook dit keer zal bestaan uit een ruimtelijk plastiek van een gerenommeerde kunstenaar uit de regio.