Interview Bestuursvoorzitter Remco Bakker in bundel RVS

De Raad voor Volksgezondheid en Samenleving (RVS) brengt aan het einde van ieder jaar een kerstbundel uit. Dit jaar was het thema: ‘Zorgen voor Morgen’.

Een bundel met een stevig ‘Raphaëlstichting-tintje’. Zo is er een interview in opgenomen met bestuursvoorzitter  Remco Bakker en tekende huisdrukker SpringerUit voor het drukwerk.

Voor het gehele interview, klik hier

Citaten uit het interview:
“Ik denk dat we het begrip ‘zorg’ veel meer zullen gaan zien als iets van ons allemaal en dus niet een activiteit die je bij één organisatie kunt neerleggen, bij een ziekenhuis of een andere zorgaanbieder. Het is een maatschappelijk vraagstuk waarin ook de vraag past: wat kan ik als buurtbewoner bijdragen? Of als sportclub bijvoorbeeld?
(-)
“Zorg vanuit medemenselijkheid gaat naar mijn overtuiging een belangrijk onderdeel worden van het nieuwe systeem waarnaar we onderweg zijn. Niet alleen omdat we het anders niet meer kunnen betalen, maar ook omdat het een gevoel en een waarde aanspreekt, die in ieder van ons zit. We willen intrinsiek voor elkaar zorgen, maar we hebben dat de afgelopen decennia met de beste bedoelingen bij ons vandaan georganiseerd. Nu is het zaak om dat gevoel opnieuw aan te spreken.”

Trots!
Zoals eerder vermeld: SpringerUit – onze huisdrukker – tekende voor het drukwerk. De drukker en de werkplaats-deelnemers hadden er hard aan gewerkt. Het resultaat was prachtig! Een afvaardiging was uitgenodigd bij de officiële uitreiking van het eerste exemplaar aan minister Hugo de Jonge. En supertrots!

Voor het filmpje van de productie van de bundel op Drukkerij SpringerUit, klik hier

Voor de hele bundel ‘Zorgen voor Morgen’, klik hier.

Meer informatie op de website van RVS, klik hier.