Gevraagd:
Vrijwilliger voor de Kantine, klik hier
Vrijwilliger met groene vingers, klik hier

klik hier voor ALLE vrijwilligersvragen

Er zijn een aantal vrijwilligers die al jarenlang met Rozemarijn zijn verbonden. Op de dagbesteding zijn dat Elly, Peter en Rob.
Elly komt al jarenlang één of twee dagen per week naar Rozemarijn om met een aantal jongeren één op één te werken o.a. op het gebied van lezen, schrijven en andere cognitieve activiteiten. En als ze op tijd klaar zijn, heeft Elly vaak nog een leuk spelletje bij zich. Zij kijken echt naar haar komst uit, en sommigen vragen ook om schoolwerk voor de dagen dat Elly er niet is!
Peter is nu vrijwilliger bij de Smaragd groep. Voorheen ging hij met de groep mee naar de markt op woensdag. Nu komt hij nog steeds op woensdag van 10 tot 12 uur en helpt hij mee met o.a. de activiteit “boodschappen doen bij Santé”, door met de kinderen mee te lopen naar de winkel. Daarbij staat hij ook altijd voor de groep klaar als zij hulp nodig hebben met bijvoorbeeld jaarfeesten, uitjes of als ze op andere momenten wat extra handen kunnen gebruiken.
Rob is onze rechterhand bij allerlei technische klusjes, wij zijn erg blij met zijn inzet! Zijn tijd is echter beperkt én wij hebben vaak veel wensen en reparatieverzoeken waardoor wij altijd nog een hele waslijst overhouden!
 Er is nog ruimte voor meer vrijwilligers, bijvoorbeeld voor assistentie bij diverse activiteiten zoals zwemmen, wandelen, koken of als extra ondersteuning in de vakanties wanneer de stagiaires vrij zijn. Ook in het woon- en logeerhuis zijn vrijwilligers welkom.
Alle vrijwilligers krijgen na wederzijdse kennismaking en een proeftijd een overeenkomst waarin de afspraken en rechten zijn vastgelegd.

Stagiaires

Rozemarijn is een jonge, groeiende organisatie in Haarlem die zorg biedt aan kinderen en jongeren met o.a. verstandelijke en/of meervoudige beperkingen, licht verstandelijke beperkingen en/of psychiatrische beperkingen. De zorg wordt geboden in  dagbesteding, thuisondersteuning, wonen, logeren, woensdagmiddag- en zaterdagopvang.

De mensvisie van Rozemarijn geeft aan mensen de ruimte waardoor zichtbaar kan worden wie ze zijn. Wij streven ernaar aan te sluiten bij de individuele mens en samen op zoek te gaan naar de eigen levensrichting en wat er nodig is om die te verwezenlijken.  Wij willen een warme en veilige omgeving bieden waarin ontwikkeling van de  kinderen en jongeren centraal staat.
Daarnaast bieden wij onze medewerkers een inspirerende en prettige werkomgeving waar oog is voor ieders bijdrage en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

In onze dagbesteding en het woonhuis hebben wij nog een aantal plaatsen beschikbaar voor stagiaires

van o.a. de  volgende opleidingen:

•    Medewerker Maatschappelijke Zorg (MMZ) Mbo niv. 3/4
•    Sociaal Pedagogisch Werkende (SPW, Mbo 3/4)
•    HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD) t/m 2e jaar
•    SPH (Hbo)
•    Pedagogiek (Hbo)
•    Verpleegkundige (1e en/of 2e leerjaar) (Mbo)
•    Verzorgende gehandicaptenzorg niv. 3 (Mbo)
•    Academie voor lichamelijke opvoeding (Hbo)

Dagbesteding
In onze dagbesteding op diverse locaties in Haarlem Schalkwijk bieden wij aan kinderen met meervoudige beperkingen een therapeutisch leerprogramma, waarin de wil om te leren en de mogelijkheden van de kinderen centraal staan. Het dagelijks leven, de zorg en het leren hebben binnen dit programma een samenhang. Er zijn verschillende groepen kinderen en jong volwassenen, ingedeeld op basis van leeftijd, waaronder o.a. een kleuterklas, een eerste klas, leer- en werkplaatsen.  Nieuw is de winkel/bakkerij Santé.

Woonhuis
Het wonen en logeren is gelocaliseerd in ons buurtschap Ferm Rozemarijn in Haarlem/ Schalkwijk. Dit is een buurtschap voor kinderen met een intensieve zorgvraag die in een groep leven en jongeren en jong volwassenen die sociaal kwetsbaar zijn en meer of minder zelfstandig leven. In het buurtschap wonen ook verschillende gezinnen als goede buur.