Rozemarijn biedt dagactiviteit aan kinderen en volwassenen op diverse locaties in Haarlem.

Dagbesteding voor kinderen en volwassenen – locatie Laan van Angers

Introductiefilmpje over ons dagcentrum, klik hier.

Dagcentrum Rozemarijn is een antroposofisch dagcentrum voor kinderen en jongeren met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking.
Bij Rozemarijn gaan we uit van de mogelijkheden van het kind. leder kind heeft talenten en kwaliteiten en de wil om zich te ontwikkelen. Dat proberen we zo goed mogelijk te ondersteunen en zichtbaar te maken.

Op het dagcentrum leren we samen, en maken we samen plezier. Door verschillende activiteiten aan te bieden, zoals: zwemmen, muziek, koken, knutselen, de hammam en nog veel meer! Iedereen heeft naast gezamenlijke activiteiten een individueel werkdoel.
Het centrum biedt een therapeutisch leerprogramma. Onze groepen bestaan uit zes à zeven personen met twee begeleiders. De begeleiders krijgen ondersteuning van stagiaires en/of vrijwilligers.

Naast alle activiteiten is er voor elke deelnemer ruimte voor diverse therapieën, zoals fysiotherapie, muziektherapie, logopedie en inwrijvingen. Verder zijn er een orthopedagoog, ergotherapeut, antroposofisch verpleegkundige en een kunstzinnige therapeut beschikbaar.
Dagcentrum Rozemarijn is vijf dagen in de week open van 9.00-15.15 uur, ook in de schoolvakanties.

Dagbesteding voor volwassenen
Studio Rozemarijn (werkplaatsencentrum)
Santé Rozemarijn (bakkerij)
Rozemarijn Overland (tuinderij)
Green Canteen (schoolkantine)
Kruidenmijn

Rozemarijn werken in de tuin
Vind je het leuk om te werken met hout (filmpje), of textiel (filmpje)? Hou je van koken? Of werk je liever in de buitenlucht in de tuin? Op drie locaties (aan de Belgiëlaan en Tennispad in Haarlem én de Camplaan in Heemstede) bieden we al deze werkzaamheden. In overleg met je begeleider wordt gekeken naar je mogelijkheden. En die zijn er volop! Wie weet vind je het leuk om in de Green Canteen van de vrijeschool te gaan werken. Dan kun je bij ons al ervaring opdoen met het smeren van broodjes en maken van soepen. En als je na een poosje eens een ander werkgebied wilt proberen, kan dat natuurlijk ook. De groepen in waarin je werkt zijn klein.

Studio Rozemarijn
Studio Rozemarijn is een werkplaatsencentrum voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt (door een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, autisme of een psychiatrische aandoening). Het ontwikkelingsniveau van de deelnemers ligt sterk uiteen: van meervoudig complex tot licht verstandelijk beperkt, maar over het algemeen is er sprake van een gemiddeld zware tot zeer zware zorgvraag.
Bij Studio Rozemarijn wordt volgens de antroposofische mensvisie gewerkt. Dit betekent dat we uitgaan van de overtuiging dat ieder mens wil deelnemen aan een geheel, een rol wil hebben, en een eigen wilsrichting heeft die soms dicht aan de oppervlakte ligt, maar vaak ook minder direct zichtbaar is.
Studio Rozemarijn is gevestigd aan de Camplaan in Heemstede.

Santé Rozemarijn
Rozemarijn Santé is de bakkerij, bakkerswinkel en textielwerkplaats van Rozemarijn. Men kan hier terecht voor heerlijk biologisch brood en banket, textiel en cadeauartikelen. In het nabijgelegen Rudolf Steiner College, beheert Santé twee kantines (Green Canteens), waar we voor de scholieren en docenten tosti’s, belegde broodjes e.d. klaar maken en verkopen.

Rozemarijn Overland
Rozemarijn Overland is een tuinwerkplaats. We kweken kruiden, zoals rozemarijn en lavendel, en onderhouden de tuinen van Rozemarijn.
Van de lavendel maken we mooie lavendelzakjes die in bakkerij Santé Rozemarijn en op markten worden verkocht.
Ook kloven we hout, voornamelijk voor eigen gebruik maar ook op kleine schaal voor de verkoop.

filmpje houtwerkplaats Studio Rozemarijn

De dagbesteding wordt het gehele jaar van maandag t/m vrijdag van 9.00-15.30/17.00 uur (10 dagdelen per week) geboden, inclusief de vakanties. Op feestdagen is de dagbesteding gesloten.