Rozemarijn biedt dagactiviteit aan kinderen en jongvolwassenen op diverse locaties in Haarlem.

Dagbesteding voor kinderen –
locatie Laan van Angers

Introductiefilmpje over ons kinderdagcentrum, klik hier.

Kinderdagcentrum Rozemarijn is een antroposofisch kinderdagcentrum voor kinderen en jongeren met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking.
Bij Rozemarijn gaan we uit van de mogelijkheden van het kind. leder kind heeft talenten en kwaliteiten en de wil om zich te ontwikkelen. Dat proberen we zo goed mogelijk te ondersteunen en zichtbaar te maken.

Op het kinderdagcentrum leren we samen, en maken we samen plezier. Door verschillende activiteiten aan te bieden, zoals: zwemmen, muziek, koken, knutselen, de hammam en nog veel meer! Ieder kind heeft naast gezamenlijke de activiteiten een individueel werkdoel.
Het kinderdagcentrum biedt een therapeutisch leerprogramma voor kinderen van in principe 0-18 jaar. Onze groepen bestaan uit zes à zeven kinderen met twee begeleiders. De begeleiders krijgen ondersteuning van stagiaires en/of vrijwilligers.

Naast alle activiteiten is er voor elk kind ook ruimte voor diverse therapieën, zoals fysiotherapie, muziektherapie, logopedie en inwrijvingen. Verder zijn er een orthopedagoog, ergotherapeut, antroposofisch verpleegkundige en een kunstzinnige therapeut beschikbaar.
Kinderdagcentrum Rozemarijn is vijf dagen in de week open van 9.00-15.15 uur, ook in de schoolvakanties.

Dagbesteding voor jongvolwassenen – Studio Rozemarijn, Santé Rozemarijn en Green Canteen
Rozemarijn werken in de tuin
Vind je het leuk om te werken met hout (filmpje), of textiel (filmpje)? Hou je van koken? Of werk je liever in de buitenlucht in de tuin? Op onze locatie aan het Spijkerboorpad bieden we al deze werkzaamheden. In overleg met je begeleider wordt gekeken naar je mogelijkheden. En die zijn er volop! Wie weet vind je het leuk om in de Green Canteen van de vrijeschool te gaan werken. Dan kun je bij ons al ervaring opdoen met het smeren van broodjes en maken van soepen. En als je na een poosje eens een ander werkgebied wilt proberen, kan dat natuurlijk ook. De groepen in waarin je werkt zijn klein.

STUDIO Rozemarijn is een werkplaatsencentrum voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt (door een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, autisme of een psychiatrische aandoening). Het ontwikkelingsniveau van de deelnemers ligt sterk uiteen: van meervoudig complex tot licht verstandelijk beperkt, maar over het algemeen is er sprake van een gemiddeld zware tot zeer zware zorgvraag.

Bij STUDIO Rozemarijn wordt volgens de antroposofische mensvisie gewerkt. Dit betekent dat we uitgaan van de overtuiging dat ieder mens wil deelnemen aan een geheel, een rol wil hebben, en een eigen wilsrichting heeft die soms dicht aan de oppervlakte ligt, maar vaak ook minder direct zichtbaar is.

STUDIO Rozemarijn is gevestigd in een woonwijk aan de rand van Schalkwijk (Haarlem) en ligt op een steenworp afstand van zusterlocaties Ferm Rozemarijn (wonen, logeren en begeleid wonen), Rozemarijn Santé (biologische winkel en bakkerij) en het kinderdagcentrum van Rozemarijn aan de Laan van Angers.

> klik hier voor de flyer van STUDIO Rozemarijn
> klik hier voor de flyer van de Green Canteen
  filmpje over de Green Canteen
filmpje houtwerkplaats Studio Rozemarijn

filmpje textielwerkplaats Studio Rozemarijn

De dagbesteding wordt het gehele jaar van maandag t/m vrijdag van 9.00-15.30/17.00 uur (10 dagdelen per week) geboden, inclusief de vakanties. Op feestdagen is de dagbesteding gesloten.

Om voldoende dagactiviteiten te kunnen bieden worden er jaarlijks productieafspraken met gemeenten gemaakt op grond van de WMO 2015. Het gaat om verschillende soorten prestaties per dagdeel, zoals dagactiviteiten voor kinderen (‘licht’, ‘midden’, ‘zwaar’, ‘emg’ en ‘gedrag’).