Wij zijn Midgard

Midgard is een antroposofische woon- en werkgemeenschap in Tuitjenhorn, Noord-Holland, waar meer dan 100 jongeren en volwassenen van alle leeftijdscategorieën met een verstandelijke beperking wonen, werken en een bloeiend gemeenschapsleven hebben.
Er zijn 15 woongroepen en meerdere werkplaatsen. Deze zijn verspreid over het mooie terrein.
De werkweek is zo ingericht dat we zoveel mogelijk continuïteit in begeleiding ervaren. We bieden vraaggericht werk en/of dagactiviteiten, hoe complex een zorgvraag ook is. Er is ook plaats voor deelnemers van buiten Midgard om in de werkplaatsen te werken.
Het leven en werken in Midgard kenmerkt zich door een helder en natuurlijk ritme. In de dag, de week en het jaar. Het ritme biedt herkenning en houvast voor de bewoners en medewerkers. Belangrijke momenten delen we met elkaar. Zo begint iedere werkdag met een ochtendopening in de zaal. Daarin maken we een gemeenschappelijke start en ervaren we deel te zijn van de gemeenschap van Midgard. Ook zijn er vaste activiteiten op vaste avonden.
Waar we allemaal van opleven zijn de jaarfeesten, die we zelf inkleuren en vormgeven. We vieren deze jaarfeesten met elkaar en met het netwerk van de bewoners (familie, vrienden en vrijwilligers).

Midgard maakt deel uit van de Raphaëlstichting.