We hebben nog plaats in de dagbesteding!

Oosterheem heeft ook een eigen website: www.zorgtuinderij-oosterheem.nl

Zorgtuinderij Oosterheem is een kleine woon-werkgemeenschap voor 12 mensen met een verstandelijke beperking.

In het woonhuis zijn twee groepsruimten voor zes bewon
ers gerealiseerd en een centrale keuken waar zij zelf hun maaltijden bereiden. Elke bewoner heeft een eigen kamer met douche en toilet. Aan het woonhuis grenzen twee medewerkersappartementen.

Van maandag tot en met vrijdag werken de bewoners in de groentetuin die ca twee hectare groot is.  Een tweede werkgebied bestaat uit onderhoudswerkzaamheden in het natuurgebied Oosterdel.  Dit gebied is ca. 80 hectare groot en bestaat uit tientallen eilandjes en zeer veel vaarten en sloten.
Er zijn ook bewoners die in een van de ambachtelijke werkplaatsen op het terrein van Scorlewald werken.
Oosterheem is een samenwerkingsproject tussen Scorlewald en Stichting Veldzorg.  Veldzorg heeft direct aangrenzend aan het woonhuis een groot gebouw in eigendom. Scorlewald huurt in dit gebouw een ruimte die als werkplaats voor de tuin dient.

Voor informatie over dit project kunt u terecht bij Rob Hardewijn
tel: 072 509 94 44 of 06 30 71 52 90. E-mail: r.hardewijn@scorlewald.nl

Klik hier voor de folder.
Klik hier voor een reportage in het tijdschrift Tof!

Oosterheem is op zoek naar maatjes en vrijwilligers, klik hier.

Voor dagbesteding kunt u ook terecht bij Oosterheem.

Oosterheem

Dorpsstraat 96 B