Voor onze bewoners en zorgvragers ‘van buiten’, bieden we veel verschillende soorten werk aan op een van onze werkplaatsen.

De één wil graag een bepaald werk doen omdat de bewegingen, de geuren of de materialen hem aanspreken. De ander heeft behoefte om in het werk bepaalde weerstanden te ontmoeten die overwonnen kunnen worden. Werken in de viltwerkplaats heeft een heel andere ‘werking’ dan het werk op de boerderij of op het terrein.

Onze werkplaatsen

In het gemeenschapsgebouw Ostara ligt de centrale keuken. Van maandag tot en met vrijdag worden hier de warme maaltijden voor ruim 200 bewoners bereid. De menu’s worden iedere week zorgvuldig samengesteld. Er wordt daarbij rekening gehouden met de seizoenen en de diëten. Er wordt bij voorkeur gebruik gemaakt van ecologisch verantwoorde ingrediënten.

De bakkerij is een zeer productieve werkplaats van Breidablick. Vijf dagen per week komen diverse soorten brood, koeken en appeltaarten uit de oven. Ook in deze werkplaats is merkbaar hoe ieders bijdrage aan het product onontbeerlijk is.

Winkel/lunchroom De Kosterij is in hartje Middenbeemster te vinden. Daar kunnen klanten terecht voor koffie, een heerlijk broodje, een kop soep of de producten uit de werkplaatsen van Breidablick, zoasl het heerlijke brood uit onze bakkerij. Kijk op www.de-kosterij.nl voor meer informatie.

De tuingroep, die aan de winkel groenten, kruiden en bloemen levert, werkt op het zuidelijkste gedeelte van Breidablick. Het directe contact met de aarde, het inspelen op de seizoenen en de zorg voor de gewassen en het groen voeden het gevoel van verantwoordelijkheid, het respect voor de aarde en voor de planten en dieren om ons heen.

De boerderij is een werkplaats waar daadkracht wordt gevraagd: stallen uitmesten, hooien, kippen houden, koeien, varkens en de pony verzorgen, hekken timmeren, paden aanleggen, machines onderhouden, enzovoort. Hier word een krachtig beroep op je wil gedaan. Inzet en doorzettingsvermogen zijn vereist.
Andere werkplaatsen zijn: de pottenbakkerij en de houtwerkplaats

Er wordt dagbesteding voor volwassenen geboden van maandag t/m vrijdag van 9.00-17.00 uur (10 dagdelen per week).

Breidablick levert verschillende soorten prestaties per dagdeel voor volwassenen (‘licht’, ‘midden’, en ‘zwaar’).