Inrichten eigen kamer/woning en persoonlijke spullen
Uw woonplek is een belangrijk onderdeel van uw leven. Wij gaan ervan uit dat u uw woonplek liefst zo veel mogelijk naar eigen wens inricht. Hierbij kunt u denken aan een: bed, kast, gordijnen, vloerbedekking, wandafwerking, maar ook aan persoonlijke spullen zoals: een plant, schilderij, radio/tv/computer, hobbyspullen/speelgoed etc. De kosten hiervoor betaalt u zelf.

Kunt u uw appartement of kamer niet zelf inrichten? Bijvoorbeeld omdat uw financiële middelen te krap zijn? Of gaat u tijdelijk bij een locatie van de Raphaëlstichting wonen? Dan zorgt de locatie voor een basis-inrichting (bed, matras, kast, wandafwerking, vloerbedekking, verlichting en gordijnen). Die is netjes en schoon, maar hoeft niet nieuw te zijn.

Technisch onderhoud
Uw eigen kamer/woning wordt technisch onderhouden door de locatie van de Raphaëlstichting. Denk hierbij aan onderhoud van hang- en sluitwerk, schilderwerk, vloerafwerking. Wilt u hierin zelf – op eigen kosten – wijzigingen aanbrengen, dan is dit in sommige situaties mogelijk, na overleg met de persoonlijk begeleider en/of leidinggevende.

Bouwkundige aanpassingen die nodig zijn vanwege uw beperking komen voor rekening van de locatie.

Verhuiskosten
Verhuiskosten op verzoek van de locatie van de Raphaëlstichting, worden door de locatie betaald. Indien de verhuizing op uw verzoek plaatsvindt, dan betaalt u zelf de verhuiskosten.

Overzicht