Rozemarijn - kinderdagcentrum

Rozemarijn – Kinderdagcentrum
Rozemarijn is een multifunctioneel centrum in de wijk Schalkwijk (Haarlem). Behalve het kinderdagcentrum (KDC) dat onlangs op de nieuwe hoofdlocatie aan de Laan van Angers van start ging, zijn er nog drie locaties waar zorg wordt geboden in de wijk: het buurtschap Ferm Rozemarijn, één locatie met diverse werkplaatsen, en de natuurvoedingswinkel Rozemarijn Santé waar ook een bakkerij is gevestigd.
Tevens biedt Rozemarijn logeren en thuisondersteuning.
Op verschillende plekken in de wijk probeert Rozemarijn verbinding te maken met de buurt omdat mensen voor elkaar betekenis kunnen hebben. Zo werken jongeren van Ferm Rozemarijn in de Green Canteen van het Rudolf Steiner College.
Laan van Angers 1 | 2034 CA Haarlem | t 023 – 527 63 66 | e info@rozemarijn.net

Rozemarijn Santé - winkel

Rozemarijn Santé – Winkel
Aan de Venkelstraat in Haarlem, vlakbij de locatie van Ferm Rozemarijn, ligt de nieuwe natuurvoedingswinkel van Rozemarijn: Rozemarijn Santé. Naast heerlijke biologische groenten en brood (ook uit de eigen bakkerij!) worden er diverse producten van werkplaatsen van de Raphaëlstichting verkocht.
In de winkel/bakkerij werken onder meer jongeren die op Ferm Rozemarijn wonen. (klik hier voor een filmpje)
Venkelstraat 30a | 2034 MS Haarlem | t 023 – 535 59 20 | e info@rozemarijnsante.nl
www.rozemarijnsante.nl

Rozemarijn - cultuur- en werkplaatsencentrum

Studio Rozemarijn
Op locatie Spijkerboorpad is een cultuur- en werkplaatsencentrum gevestigd.
Vind je het leuk om te werken met hout of textiel? Houd je van koken? Of werk je liever in de buitenlucht in de tuin? Op onze locatie aan het Spijkerboorpad en in de wijk bieden we al deze werkzaamheden. In overleg met je begeleider kijken we naar je mogelijkheden. En die zijn er volop!
Wie weet vind je het leuk om in de Green Canteen van de vrijeschool te gaan werken. Dan kun je bij ons al ervaring opdoen met het smeren van broodjes en maken van soepen. En als je na een poosje eens een ander werkgebied wilt proberen, kan week besteden we ook aandacht aan muziek en toneel.
Klik hier voor een filmpje over de Green Canteen.
Klik hier voor een filmpje over de textielwerkplaats.
Klik hier voor een filmpje van de houtwerkplaats.

Spijkerboorpad 4 | 2037 EA Haarlem | t 023 – 535 39 01 | e info@rozemarijn.net

Rozemarijn Ferm Rozemarijn

Ferm Rozemarijn – Buurtschap
In het buurtschap van Ferm Rozemarijn is er plek voor kinderen met een intensieve zorgvraag en (jong)volwassenen die sociaal kwetsbaar zijn. Er wonen verschillende gezinnen als goede buren, die ieder  op een eigen wijze een belangrijke bijdrage hebben in de kwaliteit van leven in de gemeenschap. Met elkaar vormen zij een sociale gemeenschap. De kinderen en (jong)volwassenen hebben de intensieve zorg en begeleiding nodig van mensen die hen professioneel bijstaan.
Belgiëlaan 2 L | 2034 AX Haarlem | t 023 – 530 00 30 | e info@rozemarijn.net

Haarlem