Themamiddag ‘Verdiep je luisteren’ en boekpresentatie ‘De nacht als krachtbron’

Op 22 november komen medewerkers van de Raphaëlstichting bijeen om het thema ‘luisteren’ dat we voor de komende jaren centraal hebben gesteld, te verdiepen.*
Deze middag is ook toegankelijk voor genodigden voor de presentatie van het boekje ‘De Nacht als Krachtbron’ die om 15.30 uur op deze themamiddag zal aansluiten.

De nacht is niet enkel een bron van veerkracht, van een nieuwe kijk na een nachtje slapen en van volstrekt nieuwe ideeën, maar ook kunnen we – kijkend naar de nachthemel – inspiratie opdoen voor ons (mede)mens zijn.

De zeven zichtbare planeten die met elk hun eigen karakteristiek hun weg door de dierenriem gaan, vertellen ons over zeven manieren van menszijn in verbinding met de wereld.
Zo is de maan bijvoorbeeld verbonden met basis-ritmen op de aarde en in onszelf; met de kwaliteiten van ordenen, herhalen, maar daarmee ook met het verzorgen en het kunnen meeleven.
Mars staat met zijn krachtige beweging voor dadendrang, voor wil om te veranderen en daartoe initiatieven te nemen en als nodig de strijd aan te gaan.

Op 22 november onderzoeken we hoe deze kwaliteiten resoneren in de eigen ziel en die van de ander. Dat verdiept je mensenkennis en daarmee ook je inzicht in hoe jij en anderen ‘Luisteren… en doen!’.

Breidablick, Bamestraweg 2, Middenbeemster
12:00 ontvangst met soep en broodje
13:00 aanvang bijeenkomst ‘Verdiep je luisteren’ m.m.v. Clarine Campagne

15:30 presentatie ‘De nacht als krachtbron’

Opgave via luisteren@raphaelstichting.nl. Graag bij aanmelding vermelden of u ook bij de bijeenkomst ‘Verdiep je luisteren’ aanwezig wilt zijn.

Parkeren bij voorkeur op het industrieterrein tegenover de hoofdingang van de instelling.

* zie ook ons meerjarenplan  ‘Luisteren.. en doen!’