Antroposofische visie

Rudolf Steiner Zorg - euritmieRudolf Steiner Zorg is een maatschappelijk verantwoorde, duurzame en eigentijdse zorgaanbieder die werkt volgens de inzichten vanuit de antroposofie.

Vanuit deze visie bieden we op verschillende terreinen aanvullende mogelijkheden op de reguliere zorg en behandeling. In de vorm van therapieën – zoals euritmie, schildertherapie en ritmische massage – maar ook in de vorm van antroposofische medicatie.

Daarnaast is er gerichte aandacht bij de begeleiding bij ziekte en sterven. Dit is voor de ouderenzorg een belangrijk aandachtsgebied waarbij wij u en uw naasten intensief ondersteunen in deze belangrijke fase van het leven.

Vanuit onze visie hechten wij ook veel belang aan het samen leven in een gemeenschap. Of je hier nu woont als bewoner, als familie op bezoek komt, of bij ons werkt als medewerker. Ieder is een onderdeel van de leefgemeenschap die we met elkaar vormen. Zo bieden we een veilige, betrokken omgeving waar iedereen kan zijn wie hij/zij is.