Begeleider VG Flex

Begeleider VG (Flexpool)
(locatie de Linde en Artaban)

Wie zijn wij?
Rudolf Steiner Zorg is een kleine, persoonsgerichte, antroposofische instelling in Den Haag gericht op ouderenzorg en zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. We bieden deze zorg aan onze 80 bewoners en 30 cliënten van de dagbesteding. Dit doen we samen met onze 140 betrokken collega’s, die zich elke dag  weer 100% inzetten om onze bewoners en cliënten de beste zorg te bieden. Bij Rudolf Steiner Zorg staan persoonlijke aandacht en ruimte voor eigen wensen voorop. Wij hechten veel waarde aan een sfeervolle en rustgevende woonomgeving.

Voor onze locaties de Linde en Artaban waar bewoners met een verstandelijke beperking wonen zoeken we een zorgkanjer die graag ons team wil komen versterken. Op afdeling de Linde wonen 11 bewoners met een gecombineerde zorgvraag, alle met hun eigen kamer ingericht met hun eigen spullen. Alle bewoners hebben een verstandelijke beperking en zijn al op leeftijd. Naast de bestaande beperking is hier dus ook sprake van een somatische hulpvraag. Een complexe doelgroep waar jij elke dag een uitdaging zult vinden.

Bij Artaban is elke bewoner uniek, in leeftijd maar ook in zorgvraag. Elke bewoner draagt zijn of haar steentje bij en kan iets betekenen voor de andere bewoners. Alle 18 bewoners hebben een eigen appartement, wat ze zelf ook zo veel mogelijk schoonhouden. Maar de focus ligt op de huiskamer, hier koken en eten we samen onze biologische maaltijd en spelen we ’s avonds spelletjes of gaan we samen een wandeling maken in de prachtig omgeving, vol met groen en dicht bij de duinen.

Wie ben jij?

Jij bent warm, liefdevol en zelfbewust. Jij bent flexibel en weet je aan te passen aan diverse situaties. Je kunt goed inspelen op de behoefte van de cliënt (denk hierbij aan het bieden van maaltijden, een rustmoment of persoonsgerichte aandachtsmoment). Hebben wij jou zojuist omschreven en wil jij ons team komen versterken? Lees dan snel de rest van deze vacature door.

Wat ga je doen?

Als begeleider biedt je begeleiding aan bewoners met een verstandelijke beperking.De begeleiding richt zich op het bieden van (dag)structuur, ADL zorg en het creëren van een gezellige, huiselijke sfeer op de groep. Daarbij kunnen ook medische handelingen horen zoals katheter verzorging en medicatie aanreiken waaronder insuline toedienen.

Wat vragen wij?

• Je bent in het bezit van minimaal een zorggerelateerde opleiding niveau 3.
  • Je hebt bij voorkeur al enige werkervaring opgedaan als begeleider en hebt ervaring met de doelgroep.
  • Je neemt verantwoording tijdens het draaien van je diensten.
  • Je bent bereid volgens wisselend rooster te werken; weekenden of soms korte of langere diensten.
  • Je hebt bij voorkeur kennis en of affiniteit met de antroposofie.
  • Je kan zelfstandig werken en omgaan met wisselende werkdruk.
  • Je bent instaat snel te handelen in onverwachte situaties.
  • Je neemt deel aan overleggen.
  • Je zorgt mede voor de dagelijkse gang van zaken op de afdeling.
  • Je bent zowel mondeling als schriftelijk sterk in je communicatie.

Wat bieden wij?

• Arbeidsvoorwaarden volgens CAO Gehandicaptenzorg, schaal 35. Daarnaast krijg je een 8% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering
  • Opname pensioenfonds PFZW.
  • Duurzame inzetbaarheid is een belangrijk thema in de CAO Gehandicaptenzorg. Je krijgt de beschikking over een PLB-budget, welke je kunt inzetten voor duurzame inzetbaarheid, vrije tijd en/of het meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden (zoals een fietsplan).
  • Een functie op een prachtige werkplek, op een locatie die in beweging is.
  • Je krijgt een grote mate van zelfstandigheid.
  • Voldoende mogelijkheden tot (bij)scholing en/of opleidingen, workshops.

Wij plannen zoveel mogelijk vooruit, dit houdt in dat we ook graag jouw diensten hierin meenemen. Natuurlijk kunnen we je ook wel eens opbellen bij hoge nood om te vragen of je ons uit de brand kunt helpen.

Solliciteren?
Je kunt je cv mailen naar solliciteren@raphaelstichting.nl. Vermeld je even in de mail om welke functie het gaat? Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren, dan gaan wij hier altijd eerst mee in gesprek.