Antroposofie Agenda – website met adressen, cursussen e.d. van personen/initiatieven geïnspireerd door de antroposofie in Noord-Holland
Antroposana
 – landelijke vereniging antroposofische gezondheidszorg
Antrovista – gids in antroposofisch Nederland
Autisme Noord Holland Noord– website voor mensen met autisme, ouders en betrokkenen. Met uitleg over autisme, tips voor de omgang met het kind en adressen waar u terecht kunt met verdere vragen.
Centrum voor Jeugd en Gezin – centraal punt voor alle vragen over opvoeding en opgroeien
Gezichtspunten
 – Het Centrum Sociale Gezondheidszorg (CSG) geeft brochures uit onder de naam ‘Gezichtspunten’. Het doel daarvan is om informatie te verschaffen over gezondheid, ziekte en preventieve aanpak, zodat we meer inzicht kunnen krijgen in ziekte en gezondheid. Bovendien worden denkwijzen en therapeutische benaderingen beschreven, waardoor we beter in staat zijn om ziekte te beoordelen en ons zelfgenezend vermogen te versterken.
International research newsletter on anthroposophic medicine van het lectoraat Hogeschool Leiden.
Nederlandse Vereniging voor Autisme regio Noord Holland
Positief opvoeden – Voor vragen over opvoeden. Kinderen opvoeden is een belangrijke, uitdagende taak, die niet altijd makkelijk is. Ouders hebben recht op goede informatie. Daarom bieden verschillende instellingen in Zaanstreek Waterland, alle ouders met kinderen van alle leeftijden allerlei tips en hulp aan om het opvoeden makkelijker te maken. Kijk o.a. bij Tips & Hulp welke informatie je nodig hebt, of doe de opvoedtest.
Skipr – crossmediaal communicatieplatform voor beslissers in de zorg met interessante artikelen, bijvoorbeeld over de kracht van E-health