Wijziging samenstelling bestuur Raphaëlstichting

1 november 2019

Mededeling namens de voorzitter van de Raad van Toezicht Tanja Ineke, over een wijziging in de bestuurssamenstelling van de Raphaëlstichting

In goed onderling overleg is besloten dat Hester Buijs haar functie van lid raad van bestuur per 1 november 2019 neerlegt.

Dit betekent dat er een vacature ontstaat in de raad van bestuur. De raad van toezicht start op korte termijn het proces van werving voor een nieuw lid van de raad van bestuur.

Sinds de aanstelling van Hester Buijs is er bijna drie jaar verstreken en heeft zowel de Raphaëlstichting als de omgeving zich verder ontwikkeld. De Raphaëlstichting wil  daarom de tijd nemen voor de eerste stap van het proces: het met diverse betrokkenen opstellen van een profiel van de nieuwe bestuurder. Vervolgens zal de raad van toezicht de vacature openstellen.

In de tussenliggende periode wordt de vacante positie in de raad van bestuur opgevangen, doordat de voorzitter van de raad van bestuur zich tijdelijk laat ondersteunen op inhoud en beleid. Dit betekent onder andere dat Hester Buijs tijdelijk de opdracht vervult om een aantal projecten tot een afronding te brengen. Zo kan zij haar kennis en ervaring voor de Raphaëlstichting blijven inzetten. Hester Buijs heeft aangegeven hiertoe graag bereid te zijn.