Trots op onze twee Olympiërs

De Raphaëlstichting is TWEE Olympiërs rijk! Behalve Stefan nam ook Lisa aan de Special Olympics deel. Met 7000 sporters uit 177 landen werd het één groot feest! Lisa werkt op Korenmolen ’t Roode Hert en reisde met haar handbalteam naar het warme Abu Dhabi. Stefan woont op Dijkgatshoeve en vertegenwoordigende Nederland in verschillende disciplines in het paardrijden.

In een interview in de Wieringer Courant vooraf aan de Spelen antwoordde Stefan op de vraag naar zijn verwachtingen: “Je bent al winnaar als je meedoet…” Maar uiteindelijk won hij wel drie medailles: brons, zilver en goud!

Lisa schreef over haar ervaring het volgende:

“Hallo ik ben Lisa van Het Roode Hert. Net terug van een mooi avontuur: we hebben meegedaan met Team NL Special Olympics World Games 2019.
Ik deed mee aan handbal en we hebben mooie wedstrijden gespeeld, zoals tegen Duitsland 4-8 gewonnen, aangemoedigd door Nederlandse studenten. We hebben ze flink ingemaakt en ging best wel hard aan toe.

De tweede wedstrijd tegen India hebben we ook gewonnen. Dat was een spannende wedstrijd. Het werd 11-12!
Alleen Bangladesh was te sterk voor ons. Die meiden kunnen goed hoog spingen maar wij konden goed tegen houden maar toch konden wij niet van ze winnen.

Wij met zilver naar huis! Daar ben ik super trots op want we hebben goede wedstrijden gespeeld! De prijsuitreiking was heel mooi… dat je zilver om kreeg… En de opening en afsluiting was ook erg mooi om mee te maken.

We hebben met het team ook leuke dingen gedaan zoals moskee en pretpark bezocht.

Lisa

Klik hier voor het Nieuwsbrieven archief.