Verwanten gezocht voor panel ‘Beelden uit de praktijk’

Voor het project ‘Beelden uit de praktijk’ zoeken we ouders/verwanten die in het onderzoekspanel willen plaatsnemen.

Wat is ‘Beelden uit de praktijk’?
Bij ‘Beelden uit de praktijk’ komt een collega op de groep of werkplaats op bezoek om te observeren. De observator beschrijft in een verslag wat hij of zij tijdens deze dagen ziet en hoort. Dit verslag krijgt het team aangeboden om te bespreken en om van te leren. ‘Beelden uit de praktijk’ is geïnspireerd door het project ‘Beelden van kwaliteit’ van Prof. Hans Reinders.

Wat wordt van u als ouder/verwant verwacht?
Vooraf ontvangt u het observatieverslag. De vraag dit goed door te lezen. Het verslag bestaat uit beschrijvingen van situaties. In de beschrijvingen zijn niet de echte namen van bewoners en medewerkers gebruikt. Er wordt gevraagd mooie momenten te kiezen en situaties die vragen bij u oproepen. Het panel, dat bestaat uit verschillende mensen van binnen en soms ook buiten de organisatie, zal met het team de beelden bespreken.

Er zullen dit jaar ongeveer 15 teams verspreid over heel de Raphaëlstichting mee gaan doen.
Het lezen van een verslag kost ongeveer 1,5 uur. Het meedoen aan een panel kost ongeveer een halve dag, inclusief reistijd naar de betreffende locatie.

Informatie en aanmelding: l.kegel@raphaelstichting.nl
Lees over de ervaring van ‘Beelden uit de praktijk’ op Rozemarijn > klik hier

Klik hier voor de folder ‘Beelden uit de praktijk’

Klik hier voor het Nieuwsbrieven archief.