Een lichtmoment-vol Nieuwjaar!

Op de vraag naar ‘lichtmomenten’ bij de Raphaëlstichting uit het afgelopen jaar, dienden zich mooie verhalen over bijzondere gebeurtenissen aan waarin verwondering een rol speelde, waar iets ineens op zijn plek leek te vallen. Onverwacht.

Zo ook het verhaal van Maarten. Over hoe hij, bij de opening van zijn expositie in Groet, ziet dat zijn dochter geëmotioneerd is. Niet om wát hij daar vertelt, maar omdát hij dat doet. Ze zag haar vader daar opnieuw: als een schilder die trots was op zijn nieuwe passie.

We hebben Maarten gevraagd om een schilderij voor de kerstkaart van de Raphaëlstichting te maken met lichtmomenten als thema. Een opdracht die hij graag aanvaardde.

Ons leven zit vol lichtmomenten, maar ze glippen ons dikwijls als zand tussen de vingers. Misschien een mooi voornemen voor het komend jaar om er meer bij stil te staan en ze met anderen te delen …

Lees hier het hele verhaal van Maarten
Lees hier alle lichtmoment-verhalen op een rij.

Klik hier voor het Nieuwsbrieven archief.