Citaten uit het verhaal van Iambe:

Algemeen coördinator Dave Tijssens: “Zinvol werk, zinvolle dagbesteding, daar draait het bij ons om”. (-) “Het sluit aan bij ons antroposo­fisch gedachtengoed dat werk vooral ook een helende werking kan hebben voor mensen. In onze instelling ruikt het niet naar zorg – zoals binnen veel projecten vaak wel het geval is. Bij ons ruikt het vooral naar appeltaart en vers gebakken brood. Onze deelnemers zijn bakkers, ze zijn deel van ons team.”

Zorgcoördinator Marieke Brekelmans: “Uniek in onze aanpak is onze manier om het allerbeste uit onze deelnemers te halen – en dan vooral in overleg met hen. Alweer even geleden gaven een paar deelnemers aan, een écht diploma te willen halen. Moeilijk voor deze doelgroep. Maar niet onmoge­lijk. Ik begrijp de wens. Een certificaat na afloop van een training heeft veel minder status.
Een en ander resulteerde de afge­lopen jaren in een bijzondere samenwer­ king met het ROC van Amsterdam. Een echte opleiding op MBO 1 niveau!”

(-)
“We ontwikkelen veel training en opleiding in eigen beheer. Komen deelnemers hier binnen, dan doen we een nulmeting. Wat kan een jongere? Wat wil hij graag? Van daaruit start eigenlijk altijd het interne opleidingstraject. Op dit moment loopt er bijvoorbeeld een hospitality training, en een training sociale hygiëne – speciaal voor onze winkelmedewerkers. Want de producten die we maken, worden in onze winkels verkocht.”

Klik hier voor het hele verhaal van Iambe
Klik hier voor de hele brochure

Klik hier voor het Nieuwsbrieven archief.