Marie-Louise bedankt medewerkers van haar woonhuis met prachtige kaarten
Marie-Lousie woont op het Janusz Korczakhuis, een buitenhuis van Breidablick in Middenbeemster. Zij schreef – samen met haar moeder – over de ervaringen in de afgelopen maanden toen zij op de het woonhuis moest blijven en niet meer mocht logeren bij haar ouders. Ze is heel blij dat het nu weer kan! Voor elke medewerker van het huis maakte ze een prachtige bedankkaart met een persoonlijk woordje.

“Na 3 maanden mocht ik weer logeren bij papa en mama. Eindelijk weer vrij! Want, ook al hebben we het heel goed en gezellig gehad in het Janusz Korczakhuis, het heeft toch ook gevoeld alsof ik in een gevangenis zat.

In het weekend van 7 / 8 maart was ik voor het laatst te logeren geweest. Daarna kwamen er strenge maatregelen om gezond te blijven. Ik mocht niet meer logeren en ook niet meer naar mijn clubjes. De werkplaats ging dicht. In het begin moest ik er om huilen en lag ik er ’s nachts wakker van. Ik was heel boos op corona. Ik vond het heel zwaar. Later ging het beter. We hebben er veel over gepraat, ook naar Rutte gekeken, en dat hielp.

Gelukkig kwamen de medewerkers van De Kosterij bij ons werken. In het begin zijn we vaak met ze naar De Kosterij gewandeld om daar heel goed schoon te maken. Dat was leuk om te doen. Ik heb de vloer glimmend gemaakt. Daar ben ik best trots op. We hebben ook dingen die over datum waren weggegooid en overal opgeruimd.
Toen het werk in De Kosterij klaar was zijn we gaan werken op en rond het Janusz Korczakhuis.
Er is voor ons een Crea Bea werkplaats gemaakt in de schuur achter de boerderij. In deze werkplaats kunnen we lekker knutselen. Ik heb al mooie kettingen en armbandjes gemaakt, kaarten geschilderd en vlaggen gemaakt. Samen hebben we ook veel in de tuin gewerkt. Heerlijk om te doen met dat mooie weer. Een grote haag, die ziek was, hebben we gesloopt. Wat een klus! Daarna mocht ik op internet kijken welke bloemen en planten ik mooi vond. Die hebben ze gekocht. Plantjes met kleurige bloemetjes, lavendel en hortensia’s staan nu te pronken in onze tuin. Het is opgeknapt, joh!
Ook hebben we de boerderij flink aangepakt. Overal hebben we schoongemaakt en opgeruimd.
Tegen de corona heb ik vaak deurklinken ontsmet. Mijn eigen kamer is ook hartstikke schoon.
En !…we hebben ook veel plezier gemaakt met elkaar. Springen op de trampoline en poedelen in het zwembad. Gymmen voor de t.v. of een stukje wandelen. Samen zingen en naar muziek luisteren. Gezellig koffie of thee drinken en kletsen met elkaar. Video bellen met onze ouders was ook fijn.
Ook gingen we een keer een rondje rijden met de bus en dat was nog spannend! Want we werden aangehouden door de politie. Gelukkig hebben we uitgelegd dat we een soort familie zijn, dus mocht het van de agenten.

Toen we weer naar papa en mama mochten, heb ik er meteen een extra lang weekend van gemaakt! Heerlijk! Op zaterdag hebben we met zijn drietjes alleen maar gezellige én corona – veilige dingen gedaan. Zoals naar de haven van IJmuiden rijden en daar buiten in het zonnetje lekker kibbeling eten. Ik vond het heel fijn dat ik weer eens kon kijken naar auto’s, boten, vogels en mensen ( op afstand! ).
En zoals naar de moestuin van mama fietsen en heerlijke aardbeien plukken. En op zondag kregen mama en ik het idee om voor alle medewerkers een bedankje te maken. Ze hebben zo goed voor ons gezorgd in die strenge periode. Ook opgelet bij hun thuis, zodat niemand corona heeft gekregen. Ik heb voor iedereen een kaart gemaakt met op de voorkant een mooie vaas met bloemen. Daar heb ik twee dagen aan gewerkt, ook maandag nog. Voor iedereen een andere vaas. Ik vond het tekenen zó leuk om te doen! Binnenin heb ik dit geschreven:

vanaf 8 maart tot 15 juni 2020

Lieve………………,

De hele strenge corona-tijd is gelukkig voorbij!
We mogen weer wat meer.
We hebben al weer wat meer vrijheid
om ergens naar toe te gaan.
We hebben 3 lange maanden
eigenlijk wel een beetje vast gezeten
in het Janusz Korczak Huis.
Máár we zijn allemaal GEZOND gebleven!!
Ik wil je heel hartelijk bedanken
voor alle goede zorg, gezelligheid en liefde
die ik in deze bijzondere maanden van je heb gekregen.

Lieve groetjes van Marie-Louise

—————

Dat was voor iedereen gelijk. Maar daarna heb ik voor elke medewerker apart iets persoonlijks geschreven.
Iets over wat we samen beleefd hebben of wat ik erg gewaardeerd heb.

Op de foto’s zie je alle kaarten die ik heb gemaakt en ook hoe de cadeaus er uiteindelijk uitzien.
En het mooiste van alles: iedereen was heel blij met het cadeau!! Sommigen moesten zelfs een traantje wegpinken, zo blij!

De versoepeling is even wennen. Stap voor stap doe ik. Ik vind het allerbelangrijkste dat ik weer om het weekend logeren mag. Naar Deen gaan durf ik nog niet, maar dat is niet erg. Dat komt later wel.
Ik hoop heel erg dat het gauw weer helemaal normaal wordt. Dan kan ik weer op vakantie, paardrijden en zingen. Ook weer naar de werkplaats gaan. Vrijheid om te doen wat ik wil. Heerlijk zal dat zijn!”