De tekening voor Mark Rutte

Met iambe hebben we een online programma opgezet, in deze barre Corona tijd hebben we iedere werkdag contact met onze deelnemers in groepjes van 8 tot 10 deelnemers. Daarin ontstaan de mooiste en leukste dingen. We doen yoga, we krijgen bakles, we doen spelletjes, leren dansen, maken gedichten, we borduren en we maken ook mooie tekeningen.
We hadden met zijn allen al een tekening voor iambe gemaakt, iambe als zon in het midden en daaromheen de stralen van de zon met teksten over iambe, wat iambe voor ons allemaal betekent.
En hieruit ontstond ook het idee om een mooie tekening voor Mark Rutte te maken, die het zo druk heeft met alles rond het corona-virus. Dit idee kwam van Marike die connecties heeft met Den Haag, waardoor de kans vergroot werd dat onze minister president zelf de tekening onder ogen zou krijgen.
De deelnemers vonden het wel iets moeilijker om wat voor Mark Rutte te verzinnen dan voor iambe, iambe is toch iets dichterbij 🙂 Maar zo met zijn allen was het toch gelukt om goede ideeën op te schrijven. Priscilla, ons teken talent, heeft alle ideeën in een mooie tekening voor Mark Rutte verwerkt. De tekening heb ik opgehaald bij Priscilla, in een mooie opvallende envelop gedaan, met het interview van Priscilla en nog een gedicht/kaart van iambe die we tijdens de lockdown hadden gemaakt, erbij. Zo was de brief klaar om via een persoonlijke weg bij Mark Rutte te komen. En nu maar afwachten of we antwoord zouden krijgen…….
En ja hoor na twee weken was het zover, we hadden een brief terug, zo leuk! Het is een mooie brief waarin Mark iedereen van iambe bedankt en persoonlijk antwoord geeft op de dingen die ze genoemd hadden in te tekening!
Iedereen is super trots en blij met het antwoord, zo houden we de moed erin!