Het lijkt zo, maar is het ook zo…?

De Bewonersconferentie is een uniek meerdaags evenement voor mensen met een verstandelijke beperking. Dit keer was het bij locatie Midgard in het Noord-Hollandse Tuitjenhorn. Cliënten van verschillende (antroposofische) zorgorganisaties ontmoetten elkaar van14 t/m 17 juni en volgden een uitgebreid programma op vooral creatief gebied.

Burgemeester Marjan van Kampen van de gemeente Schagen verrichtte samen met een van de bewoners de opening. Onder luid gejoel en applaus, want eindelijk was het evenement weer live!

Van hart tot hart
‘Van hart tot hart, dat is hier de taal’ zongen de aanwezigen in het conferentielied. En daarmee was de toon gezet voor vier fantastische dagen. Met een pakkend thema gingen bewoners en begeleiders vol aan de bak, leren van elkaar en over zichzelf: wie ben ik, wat laat ik zien? En klopt het wat ik denk te zien bij die ander? Vraagtekens maken ruimte! Zelfbewustzijn blijven ontwikkelen, om je stevig en wendbaar te kunnen bewegen in de wereld. En op je woonplek en je werkplek je zeggenschap te versterken.

Indrukwekkende resultaten waren er op vrijdag tijdens de inloopexpositie. ‘Niemand gaat geloven dat ik dit gemaakt heb’. Er waren vrijdag bij de afsluiting veel blije mensen, vermoeid en voldaan.

Pluim
Een grote pluim voor de bedenkers, de doeners, de duizendpoten, de planners, de muziekmakers, de kokers, de vrijwilligers, de sponsors, de fondsen, de deelnemers en de begeleiders.