Voor diverse dagen en activiteiten zijn wij op zoek naar chauffeurs. Denk aan vervoer met cliënten naar het ziekenhuis, paardrijden, zwemmen of sporten.

Uiteraard kijken we in overleg we naar je inzetbaarheid.

Certificaat
Midgard heeft een aantal bussen voor speciaal vervoer. Om in deze bussen te mogen rijden is het noodzakelijk om hiervoor een certificaat te hebben. Beschik je nog niet over dit certificaat, maar wil je graag onze vrijwillige chauffeur worden? Dan is het mogelijk om dit certificaat te behalen op kosten van Midgard.

Informatie over de rijvaardigheidstest
Het doel van de test is jou rijbekwaamheid te toetsen voordat je gebruik maken van de instellingsvoertuigen. Er word getoetst op veilig rijden, gebruik van de riemen, voor de veiligheid van de bewoners en voor het voorkomen van schade. Verkeersregels en snelheid, kijken, komen aan bod. Hoe goed in te parkeren. Het veilig in en uitstappen, wanneer nodig ook het vast zetten van de rolstoel. Hoe laat je een bus achter na het gebruik (denkend aan hygiëne of voldoende diesel).

Contact
Lijkt het je wat? Of wil je meer informatie, bijvoorbeeld over de cursus voor vrijwilligers?
Neem dan contact op met vrijwiligerscoördinator Ellis Hoogeboom: vrijwilligers@midgard.nl.