10 het labyrint, onderdeel van het speelterrein

Breidablick is een woon- en werkgemeenschap in Middenbeemster voor mensen met een verstandelijke beperking, waaronder mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Er wordt ook verpleeghuiszorg geboden, evenals begeleiding aan jongvolwassenen die zelfstandig wonen. Op een van de acht woonhuizen is een speciale groep voor kinderen ingericht. De instelling biedt ook plaatsen voor dagbesteding en stageplaatsen voor deelnemers van ZMLK-scholen.

Op het terrein van de instelling wonen 140 bewoners; op de drie buitenlocaties zijn 36 personen gehuisvest. De naam Breidablick is goed gekozen: je kunt een ‘brede blik’ werpen op het polderlandschap van de Beemster, beroemd om zijn weidsheid. Maar de naam staat ook voor de houding in het dagelijks werk: het streven naar een omvattende kijk op de ontwikkelingsproblematiek van onze bewoners.

Nieuw: Weekendactiviteiten voor mensen met NAH die thuis wonen > folder.

Breidablick is HKZ – ISO 9001 gecertificeerde instelling en maakt deel uit van de Raphaëlstichting.

“Hier werd mij gevraagd: waar is Tijn goed in?” De moeder van Tijn vertelt over haar autistische zoon die sinds februari 2014 op Breidablick woont. De film is gemaakt door de NVA, regio Noord-Holland.