Woonbegeleider – Breidablick (Middenbeemster)

Woonbegeleider 24 uur, Breidablick, Middenbeemster

Het Etty Hillesumhuis is gelegen op het terrein van woon- en werkgemeenschap Breidablick, onderdeel van de Raphaëlstichting.Het Etty Hillesum is een huis met drie woongroepen voor volwassenen met voornamelijk bewoners met een niet- aangeboren hersenletsel, NAH. Een enkeling is geboren met een verstandelijke beperking. Per woongroep wonen er zes volwassenen. Elke woongroep heeft een eigen leefklimaat voorkomend uit de verschillende zorg- en begeleidingsvragen van de bewoners op het vlak van persoonlijke verzorging en de begeleiding van gedrag. Afhankelijk van de wens en mogelijkheden van de bewoner nemen ze op werkdagen, dagen en/of dagdelen deel aan de activiteiten op de diverse werkplaatsen. Hoewel de inzet op alle 3 de woningen mogelijk is, zal EHH-Boven jouw basiswoning zijn. Op EHH-Boven wonen 4 mannen en 2 vrouwen, in de leeftijd van 42 tot 65 jaar. Allen hebben een niet aangeboren hersenletsel. Het accent ligt op de begeleiding van gedrag en het bieden van een veilig en warm woonklimaat. Op de andere 2 woningen ligt er een groter accent op de verzorging

Wat ga je doen?

Qua werken op de groep, gaat het naast verzorging en de begeleiding om nabijheid, het bieden van een dagstructuur, zinvolle activiteiten en het onderhouden en verzorgen van een goed leefmilieu. Je streeft ernaar om in zijn basishouding de veilige ander te zijn voor de cliënt. Je creëert een begrijpelijk wereld. Daarnaast ben je als persoonlijk begeleider contactpersoon en zaakwaarnemer voor twee á drie bewoners, onderhoud je contact met de wettelijk vertegenwoordigers en schrijf je zorgplannen en bewaakt de voortgang in deze.

Wat bieden wij?

• Een functie op een prachtige werkplek, op een locatie die in beweging is.
  • Je krijgt een grote mate van zelfstandigheid.
  • Voldoende mogelijkheden tot (bij)scholing en/of opleidingen, workshops.
  • Arbeidsvoorwaarden volgens cao Gehandicaptenzorg, schaal 40 maximaal €2807,- op basis van een 36-urige werkweek.
  • Opname pensioenfonds PFZW.
  • Fiets- en/of computerregeling
  • Eindejaarsuitkering
  • Personeelskorting in de winkel op locatie waar je werkzaam bent.
  • Duurzame inzetbaarheid is een belangrijk thema in de CAO Gehandicaptenzorg. Je krijgt de beschikking over een PBL-budget, welke je kunt inzetten voor duurzame inzetbaarheid, vrije tijd en/of het meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden.

Wat neem je mee?

• Je bent stressbestendig, flexibel en creatief denkend
  • Je kunt omgaan met verbale en non-verbale agressie
  • Je hebt minimaal een jaar relevante werkervaring, waarbij de ervaring als Persoonlijk Begeleider een pré is.
  • Je bent in het bezit van een zorgopleiding MMZ 4 of vergelijkbaar
  • Je hebt een goede zelfreflectie
  • Je weet een prettige sfeer te creëren, waarin bewoners zich veilig en gezien voelen
  • Je bent een teamplayer, enthousiast, zelfstandig en leergierig
  • Je hebt kennis van of in ieder geval affiniteit met antroposofie

Wie zijn wij?

Breidablick is een woon- en werkgemeenschap voor mensen met een verstandelijke beperking, waaronder ook mensen met niet-aangeboren hersenletsel. Er wordt verpleeghuiszorg geboden, evenals begeleiding aan volwassenen die zelfstandig wonen. Binnen de instelling bevinden zich 11 woonhuizen en 16 werkplaatsen. Het is een instelling op antroposofische grondslag.

Heb je vragen over deze vacature?

Dan kun je contact op met f.spit@braidablick.nl; bereikbaar op: 06-86873933

Als je net als wij enthousiast bent over deze vacature dan willen we je graag ontmoeten. Je kunt je cv mailen naar solliciteren@raphaelstichting.nl. Vermeld in je mail om welke functie het gaat. Binnen 48 uur hoor je van ons.

Wat gaat er verder gebeuren?

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren dan gaan wij hier altijd mee in gesprek.