Begeleider MVG Novalishuis

Begeleider MVG (Moeilijk Verstaanbaar Gedrag) op woonhuis Novalishuis

(16 tot 32 uur)

Onze medewerkers over werken op het Novalishuis: ‘Het zijn drie verschillende groepen, maar samen zijn we één team. Een gezellig team dat voor elkaar klaar staat, ook in moeilijke situaties. Geen dag is hetzelfde en dat houdt het werk dynamisch. Je leert voldoening te halen uit kleine dingen die je samen behaalt, met bewoners én collega’s.’

Wat ga je doen?

Op het Novalishuis wonen in totaal 21 bewoners, verdeeld over drie groepen. Bij alle bewoners is er sprake van een matige tot ernstige verstandelijke beperking, in combinatie met bijkomende problematiek (een VG 7 indicatie). Denk hierbij aan autisme, zintuiglijke beperkingen, syndroom van Down of lichamelijke problematiek.

Jij biedt begeleiding en verzorging. Werken op ons huis kan behoorlijk zwaar zijn. Je krijgt te maken met fysieke en verbale agressie dat voortkomt uit frustratie en onbegrip. Wij zeggen altijd: we beleven soms spannende tijden, maar samen komen we er altijd uit!

Iedere dag is anders, en dat maakt het werken hier zo leuk. Wij hebben een divers team van ongeveer 35 collega’s. Per dienst werk je samen met ongeveer zeven collega’s. Dat betekent dat je altijd terug kan vallen op je collega. Samen met de bewoners werk je volgens de dagstructuur en lever je zorg op maat. Je kunt je vrij bewegen op het terrein. Dit betekent ook lekker met de bewoners op pad! Je werkt met bewoners in groepsverband. Daarnaast wordt individuele begeleiding geboden aan 2 bewoners, wat ook onderdeel is van jouw werkzaamheden.

Heb je naast dit alles ook zin om mee te denken over de dagstructuur? We zijn bezig om hier verbeterslagen in te maken en kunnen daarbij zeker alle hulp gebruiken.

Uniek aan het Novalishuis is dat wij geen gebroken diensten draaien. Op een dag kun jij dus vijf tot acht uur werken.

Wij bieden jou:

• Een salaris conform CAO Gehandicaptenzorg, in schaal 40. Dat betekent dat je een salaris tussen de €2457 en €3332 per maand verdient op basis van een fulltime werkweek (36 uur).
  • Jij hebt de keuze uit interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een fietsplan, een computerplan of de keuze om hier vakantie-uren van te kopen.
  • Een jaarcontract van minimaal 16 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Een goed pensioen via het Pensioenfonds Zorg & Welzijn, 8% vakantiegeld en 8,3 % eindejaarsuitkering.
  • Een opleiding tot 1-op-1 begeleider: op die manier kun je volgens de gebruikelijke methoden ook deze vorm van begeleiding aan onze bewoners bieden.
  • Passende scholing voor werken met MVG en mogelijkheid tot individuele scholing en coaching.
  • Een leuke baan, waarin een goede samenwerking centraal staat; we helpen, steunen elkaar waar nodig en er heerst een open en informele werksfeer.

Wij vragen:

• Een collega met een afgeronde mbo-3 opleiding richting MMZ, pedagogiek of een soortgelijke opleiding.
  • Een beschikbaarheid van 16 tot 32 uur per week. Je draait mee in ons rooster en komt van maandag tot en met zondag 06:45 uur en 22:00 uur te werken. Je werkt hierbij zowel op de groep, als 1-op-1-begeleider.
  • Aantoonbare ervaring met het werken in de gehandicaptenzorg of met het geven van begeleiding aan mensen met een verstandelijke beperking. Je kan door jouw ervaring goed inspelen op de begeleidingshulpvraag en biedt structuur en veiligheid.
  • De antroposofische werkwijze is jou bekend of je bent bereid dit te leren.
  • Communicatieve vaardigheden: jij staat stevig in je schoenen, weet op een fijne manier te communiceren met je collega’s en bewoners.
  • Een collega die kan reflecteren op zijn/haar eigen handelen en op dat van een ander. Als team willen we groeien en daarbij is feedback en leren van ons eigen handelen ontzettend belangrijk.

Interesse?

Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van onze organisatie? Solliciteer dan direct! Stuur je cv en motivatie per mail naar: solliciteren@raphaelstichting.nl en vermeld in de titel op welke vacature je solliciteert.

Heb je nog wat vragen naar aanleiding van deze vacature? Stel ze dan aan onze recruiter Iris van der Lei. Dit kan per mail via solliciteren@raphaelstichting.nl.

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start.

Kennismaken op locatie is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.