Boekpresentatie ‘Samuel’ van Willem Vissers op Rozemarijn

Haarlem, 6 november 2017

Vanaf januari 2017 schreef Volkskrant-sportjournalist Willem Vissers een wekelijkse column over zijn meervoudig gehandicapte zoon Samuel. Samuel is geboren met het zeldzame Kleefstra-syndroom. Hij verblijft overdag op het kinderdagcentrum Rozemarijn in Haarlem.
De eerste exemplaren van de gebundelde columns werden tijdens een feestelijke boekpresentatie op Rozemarijn overhandigd aan een aantal ouders waarvan het kind – in de dertien jaar dat Samuel op Rozemarijn verblijft – is overleden. Eén van de columns – ‘Een beeld met bronzen vleugels’, over een monument voor de overleden kinderen van het kinderdagcentrum en het woonhuis – heeft hun verlies als onderwerp.
De bundel ‘Samuel – kroniek van een ongewoon gezin’ is uitgegeven bij Lebowski Publishers.
Een deel van de opbrengst heeft Willem Vissers geschonken aan Rozemarijn voor de aanschaf van een speciale fiets.

> artikel NHDagblad 7 november – ‘Samuel geeft veel liefde’, klik hier