Werkplaatsleider werkplaats De Camelot

Midgard is een antroposofische woon- en werkgemeenschap voor 110 bewoners met een verstandelijke of meervoudige beperking. Onze bewoners zijn voornamelijk ( jong) volwassenen met een bijzondere vraag naar ondersteuning in hun ontwikkeling.
Midgard is in Tuitjenhorn gesitueerd en maakt deel uit van de Raphaëlstichting, een zorgaanbieder die vanuit een antroposofische zorgvisie werkt.

Voor een van onze werkplaatsen, De Camelot zijn wij per direct op zoek naar een enthousiaste

WERKPLAATSLEIDER (86,11%)
(VOOR 4 ½ DAG PER WEEK )

De Camelot zorgt voor zinvolle dagbesteding aan EMB – en ouder wordende bewoners.
Deze dagbesteding biedt warme zorg en activiteiten die zijn afgestemd op het belevingsniveau van de bewoner en die zijn gericht op het prikkelen van de zintuigen. Daarnaast zijn ook sociaal welbevinden en motorische stimulans erg belangrijk.

De Camelot bevindt zich in de woonkamer van het Eliashuis en maakt gebruik van alle faciliteiten in deze woning. De werkplaatsleider werkt dan ook nauw samen met de begeleiders van deze woongroep en verricht daarnaast ook de verzorgende activiteiten.

Als werkplaatsleider ben je leidend voor de structuur in het dagprogramma en een schakel voor de begeleiders van de woongroep. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor een gedeelte van de zorgcyclus van de bewoners en de uitvoering van de hierin gemaakte afspraken in het dagprogramma. De werkplaatsleider moet kunnen omgaan met de zorgvraag van de deelnemer.

Van de nieuwe werkplaatsleider verwachten wij dat hij/zij

• een stevige en sterke persoonlijkheid heeft,
  • ruime ervaring heeft in het werken met deelnemers met een verstandelijke beperking,
  • de opleiding tot aktiviteitenbegeleiding of daarmee vergelijkbare opleiding heeft afgerond;
  • samenwerkingsgericht is, geduldig en flexibel,
  • liefst ervaring in maar zeker affiniteit heeft met de antroposofie en sociaal-therapie.

Mogelijkheid tot scholing is aanwezig en deelname aan interne opleidingsmudules is verplicht.

De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO-Gehandicaptenzorg.
De werkplaatsleider wordt ingeschaald volgens FWG 40.

Inlichtingen over deze functie zijn verkrijgbaar bij Annet Middendorp, Clustermanager, via tel.nr. 06 11 15 24 78 of 0226 393944.
Schriftelijke sollicitaties (uitgebreide motivatie + CV) kunt u vóór 1 oktober a.s. richten aan Midgard, t.a.v. Afdeling P&O, Postbus 71, 1749 ZH Warmenhuizen (of via de mail k.kriek@midgard.nl).
Meer informatie over Midgard via de website van de Raphaëlstichting: www.raphaelstichting.nl.