Raphaëlstichting en Rabobank ondertekenen eerste streekrekening Noord-Kennemerland

Remco Bakker, CFO van de Raphaëlstichting en Ugur Pekdemir van Rabobank Noord-Kennemerland ondertekenden maandag 19 januari de eerste streekrekening. Ook aanwezig waren Gerrit Valk, voorzitter van het Kennemer Streekfonds en Siem Valkering, accountmanager zakelijke relaties voor de Raphaelstichting.

Met het openen van deze rekening maakt de Raphaelstichting zichtbaar dat zij betrokken is bij het gebied waarin zij gevestigd is. Het bijzondere van deze rekening is namelijk dat Rabobank Noord-Kennemerland 5% van de uitgekeerde rente doneert aan een goed doel: het Kennemer Streekfonds. Rekeninghouders kunnen er ook zelf voor kiezen (een gedeelte van) de rente te doneren aan dit fonds.

Het Kennemer Streekfonds is een initiatief van Landschap Noord-Holland, gemeente Bergen en Rabobank Noord-Kennemerland. Doel van het Kennemer Streekfonds is het verwerven van geld voor projecten die een belangrijke bijdrage leveren aan het behoud en de ontwikkeling van natuur, landschap en cultuurhistorie die kenmerkend is voor de streek.

Meer informatie over het Kennemer Streekfonds vindt u op: https://kennemerstreekfonds.wordpress.com/